Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi eksempler ?

Og hva er OS på en gaming pc ?

OS er operativsystemet, slik som Windows. Og det er eneste reelle alternativ for spilling. Man får til ting med knoting i Linux også, men Windows er enklere.

Det kan også være litt enklere med Windows 7 fremfor 8, selv om jeg personlig ikke har noe i mot 8, så var det noe nye ting der angående innstallasjon av spill osv har jeg hørt.

EDIT: Når det kommer til CPU og GPU så er det ikke så farlig med forrige generasjons CPU, du vil ikke merke så veldig mye i spill på det.

GPU, altså skjermkort, så er det en del forskjell den nye 770 fra Nvidia er mye billigere enn den gamle 680, men yter litt bedre. De nye Nvidia kortene har også fått en opptaksfunksjon for de som ønsker dette, noe du jo gjør. Dette er innebygd på skjermkortet, slik at man slipper capture kort, eller tape mye ressurser ved bruk av software.

Ellers så kan det være anbefalt om dagen å kanskje gå for AMD skjermkort, de yter meget godt til prisen, samt at man får med mye gratis spill, og det gode spill som man da slipper å betale for. Det går under deres "Never Settle" konsept. For ett 79xx serie kort så får man med 3 gratis spill, med 78xx serien så får man 2 gratis spill. Og kjøper man ett skjermkort i dag, og ikke finner ett spill man liker, så legger de til nye spill fremover, og man kan bruke koden da, helt frem til nyttårsaften.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

OS er operativsystemet, slik som Windows. Og det er eneste reelle alternativ for spilling. Man får til ting med knoting i Linux også, men Windows er enklere.

Det kan også være litt enklere med Windows 7 fremfor 8, selv om jeg personlig ikke har noe i mot 8, så var det noe nye ting der angående innstallasjon av spill osv har jeg hørt.

EDIT: Når det kommer til CPU og GPU så er det ikke så farlig med forrige generasjons CPU, du vil ikke merke så veldig mye i spill på det.

GPU, altså skjermkort, så er det en del forskjell den nye 770 fra Nvidia er mye billigere enn den gamle 680, men yter litt bedre. De nye Nvidia kortene har også fått en opptaksfunksjon for de som ønsker dette, noe du jo gjør. Dette er innebygd på skjermkortet, slik at man slipper capture kort, eller tape mye ressurser ved bruk av software.

Ellers så kan det være anbefalt om dagen å kanskje gå for AMD skjermkort, de yter meget godt til prisen, samt at man får med mye gratis spill, og det gode spill som man da slipper å betale for. Det går under deres "Never Settle" konsept. For ett 79xx serie kort så får man med 3 gratis spill, med 78xx serien så får man 2 gratis spill. Og kjøper man ett skjermkort i dag, og ikke finner ett spill man liker, så legger de til nye spill fremover, og man kan bruke koden da, helt frem til nyttårsaften.

Så jeg burde ikke kjøpe denne ? Det står Pc uten OS....

Lenke til kommentar

I din forrige tråd ville du bygge selv, og du hadde kun kr 5000 å bruke.

Hva er ditt nye budsjett?

Vil du bygge selv?

Trenger du operativsystem?

Hva med skjerm, tastatur/mus og høyttalere/headset?

Fant ut jeg ikke ville bygge selv og har nå max 10000 kr . Ja det hadde vært greit med skjerm, tastatur og skjerm med :)

Lenke til kommentar

Komplett Gamer i20 med BenQ 24" LED GL2460 kommer på kr 10244 med mus/tastatur/høyttalere http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10786

Ikke verdens beste mus/tastatur/høyttalere, men nok til å komme i gang.

Edit:

Er du sikker på at du ikke vil bygge selv? Du får mer for pengene, og du lærer mye på kjøpet. Det er nesten ikke vanskeligere enn å bygge med Lego.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...