-=HellBound=- Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hei Det har seg slik at eg skal kjøpe enda en hardisk, har en på 40 og en på 160GB nå, skal ha en 160BG til. Men hvordan skal eg da koble til denne? Er jo bare to utganger fra kablene, er ikke helt inne i akkurat dette. Samme med en DVD brenner eg skal ha også, er jo bare to driter på kablene og de er i bruk allerede.. Kan noen si meg hva eg trenger for å få til å koble dette opp? Har Asus A7V8X, kan eg buke den Serial ATA porten? Vist ja da er problemet løst, hehe Takker for svar, vil bare være sikker før eg bestiller noen nye deler Lenke til kommentar
fredde Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kjøper du en S-ATA disk så er det jo ikke noe problem... Dersom du skal ha IDE disk må du vel ha en ekstra IDE controller, desverre...Kanskje greit å kjøpe med en gang dersom du skal ha en DVD brenner ? Hva har du av IDE enheter i kabinettet fra før ? Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Kjøper du en S-ATA disk så er det jo ikke noe problem... Dersom du skal ha IDE disk må du vel ha en ekstra IDE controller, desverre...Kanskje greit å kjøpe med en gang dersom du skal ha en DVD brenner ? Hva har du av IDE enheter i kabinettet fra før ? Ok, takker for hjelpen! Da kjøper eg meg en controller, vilken av disser skulle eg ha kjøpt? http://komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=...ID=8&t=2051&l=2 Det som blir brukt på IDE enhetene nå er Asus 52x brenner og en 16x/48x samsung DVD spiller. Også gammel western digital 40gb og en Samsung IDE ATA133 160GB 7200RPM 8MB. Kjøper meg en til samsung tenker eg, blir fort lite plass. Men vilken kontroller ville du kjøpt? Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Kjøper ikke DVD brenner likevel, kjøper meg heller to nye harddisker Lenke til kommentar
fredde Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kjøper du en S-ATA disk så er det jo ikke noe problem... Dersom du skal ha IDE disk må du vel ha en ekstra IDE controller, desverre...Kanskje greit å kjøpe med en gang dersom du skal ha en DVD brenner ? Hva har du av IDE enheter i kabinettet fra før ? Ok, takker for hjelpen! Da kjøper eg meg en controller, vilken av disser skulle eg ha kjøpt? http://komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=...ID=8&t=2051&l=2 Det som blir brukt på IDE enhetene nå er Asus 52x brenner og en 16x/48x samsung DVD spiller. Også gammel western digital 40gb og en Samsung IDE ATA133 160GB 7200RPM 8MB. Kjøper meg en til samsung tenker eg, blir fort lite plass. Men vilken kontroller ville du kjøpt? Er vel ikke så stor forskjell på de ulike typene... I slike tilfeller pleier jeg ikke å kjøpe den billigste men en variant som ligger midt i prisbildet, da pleier jeg å bli fornøyd Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Hehe, samme her Kjøpte meg HighPoint Rocket 133 U-ATA/133 og tror det var et gått valg. Gleder meg til eg får tinga i posten siden eg har problemer med den samsungen eg har nå...må ta recovery og slenge alt over på en annen harddisk. (120GB) Kommer ikke inn på partisjonen..jaja Er så mye eg har lyst på nå men har ikke penger til alt, synest mye harddisk plass er det viktigste på en data Så prioritere det først Men du, virker som du har litt peiling på dette her med harddisker og sånt Det går vel ikke ann å "merge" hardiskene sammen til en stor? (partisjon) Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Da må du ha raid-kontroller. Men det er selvfølgelig ingenting i veien for å kjøpe det. Da er det RAID 0, striping du skal ha.. edit: tilsvarende kontroller kort som det du kjøpte koster omtrent det samme med RAID!! hvorfor ikke? Trenger ikke bruke RAID, men kult å ha.. Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Da må du ha raid-kontroller. Men det er selvfølgelig ingenting i veien for å kjøpe det. Da er det RAID 0, striping du skal ha.. edit: tilsvarende kontroller kort som det du kjøpte koster omtrent det samme med RAID!! hvorfor ikke? Trenger ikke bruke RAID, men kult å ha.. Hmm, er for sent nå..men da tar eg å kjøper det så snart eg skal ha noe annet på komplett igjen. Men et lite spørsmål til, hehe mange spørsmål her.. Nå som det kommer tre stykk samsung 160GB og en 1 WD 40GB i kabinette..er det ikke lurt å kjøpe noen ekstra vifter så ikke alt blir så jævlig varm der inne. Har et Chieftec Dragon kabinett med ingen ekstra vifter forstår du og er litt rett for at noen skal gå til helvete nå som det blir så mye harddisker og tull nå. Skader ikke meg vifter da men hadde ikke råd til dette akkurat nå, så er dette et must? Vist det er det så bruker eg en sånn svær vifte som står på gulvet Tar opp døra på kabinette og sitter vifta der EDIT: Var inne å dulla med biosen, har en XP 2200+ Men nå får eg frem XP 2800+ WTF liksom? Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Hmm..er off topic dette men gidder ikke starte en ny..hvor langt opp kan eg gå med min XP 2200+ ? Vet ikke om eg tør gå lenger opp nå med en xp2200 Ligger på 50 grader... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Kanskje en ide og sladde over ID nummeret til din kopi av windows XP? Men uansett så er Raid kontroller noe og velge ,men IKKE velg noe billig. Ville ha valgt en Promise selv. En 4kanals kontroller med plass til 8disker ifra ITbutikken er en god ide imo. 1000kr hvis jeg ikke husker feil. Frister sinsykt med en slik kontroller selv. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei Det har seg slik at eg skal kjøpe enda en hardisk, har en på 40 og en på 160GB nå, skal ha en 160BG til. Men hvordan skal eg da koble til denne? Er jo bare to utganger fra kablene, er ikke helt inne i akkurat dette. Samme med en DVD brenner eg skal ha også, er jo bare to driter på kablene og de er i bruk allerede.. Kan noen si meg hva eg trenger for å få til å koble dette opp? Har Asus A7V8X, kan eg buke den Serial ATA porten? Vist ja da er problemet løst, hehe Takker for svar, vil bare være sikker før eg bestiller noen nye deler Vis det er drit på kabelen din så må du vaske den. Kjøp ein s-ata kontroller du. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Vis det er drit på kabelen din så må du vaske den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå