Gå til innhold

beste bildebehandling, tv/bd/pc?

Anbefalte innlegg

Har en HTPC typen Zotac Zbox m. 3D-blurayrom (http://www.zotacusa.com/products/mini-pcs/zbox-id36-blu-ray-3d.html) som jeg bruker for avspilling av film og tvserier + musikk. Men bildet er ikke helt som forventet!

Ved avspilling av tvserier/film (bruker VLC) eks 720p trueblood x264 (2-3GB pr fil), eventuelt BD 1080p mkv, etc så får jeg lugging i bildet, og ikke samme skarphet som fra andre kilder. På 3D og 1080p sliter den spesielt! Jeg tester samme filer + andre gjennom usb i tv, og flyten, skarpheten og detaljnivået blir bedre. Har prøvd flere andre avspillere på tven, men ingen gir riktig så godt bilde som gjennom tv-usb.

Kjøpte en 3D-Bluray pc, i utganspunktet fordi jeg var ute etter godt bilde, men får inntrykk av at andre avspillere enn pcen gir bedre bilde.

Dersom jeg er ute etter best mulig bilde på tven, bør jeg heller kjøpe en ny avspiller (apple-tv, bdspiller, etc), eller bør jeg "gjøre noe" med pcen? Nå har jeg virkelig investert i en god tv (Sony W905) som skal være den beste LED på ren bildekvalitet forløpig. Vil gjerne utnytte potensialet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: Mener og å huske at jeg leste et sted at så og si alle avgjørende ledd mtp. endelig bildekvalitet ble styrt av tven? Stemmer dette? PCen kjører HDMI, og det gjør og apple tv, samt bd-spillere... har kilden så mye å si? Er pcen min kanskje for dårlig rustet til å gi godt nok bilde?

F.eks ser bilde fra den innebygde HD-motageren fantastisk ut! Type NRK1HD via Riks-tv (som leverandør ikke tilbyr det beste bildet en gang!). Perfekt flyt (hertz), skarphet, dybde, farger, etc.

Endret av magnkra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...