Paatrick Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Min trofaste rig er nå 2 år gammel og jeg vurderer om tiden er moden for ny pc eller om noen oppgraderinger er nok. Jeg har: Asus P8z68-v PRO Intel i5 2500k @ 4,5 Noctua NH-D14 Kingston 2X4 1600mhz (husker ikke akkurat navn) Asus GTX 570 direct cu oc Thermatake nitro 850 w psu SSD Corsair force series 60 gb til OS SSD Kingston now 128 gb til spill Fujitsu P27T-7 skjerm @ 2550x1440 Windows 7 Alt er 2 år nå i August Spiller mest Arma2 og 3 pluss mods til de online og ser endel film på den. Er tiden inne for å bytte hele eller kan jeg slippe unna med kanskje bare skjermkort? Hva tenker dere? På forhånd takk for seriøse svar og tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Skjermkortet hvertfall, hvis du vil ha en high-end maskin Endret 25. august 2013 av Hobbynerden 1 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Opplever du at riggen ikke gir den ytelsen du ønsker? Er det i situasjoner at du har for lav fps på de innstillinger du ønsker å benytte?Hvis svaret er nei på de to spørsmålene er det ingen grunn til å oppgradere.Hvis svaret er ja kan du vurdere å oppgradere der det er behov. Det eneste jeg kan tenke meg at er verdt oppgraderingen er skjermkortet ditt.-Deluze 1 Lenke til kommentar
Paatrick Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Ja, føler at jeg har for lav FPS kontra de jeg spiller med/mot og det med noe lavere innstillinger. Og hvor høyt opp bør jeg gå for at det skal være "pris verdt" syntes dere? sett på Asus GeForce GTX 770 DirectCU II OC til ca 3k Endret 25. august 2013 av Pappantilmie Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Kort sagt faller pris/ytelse desto høyere prisen blir, og hvor smertepunktet ligger varierer fra person til person. Når det kommer til oppgraderinger er det også en faktor at oppgraderingen må være verdt det.En rask titt på sammenlingingen av GTX 570 og GTX 770 hos Anandtech viser at GTX 770 yter grovt sagt 50-100% høyere enn GTX 570 avhengig av spill og oppløsning. Om man sammenligner GTX 570 med GTX 760 synes jeg forskjellen er for liten til at det er verdt et kjøp. Et GTX 780 koster svært mye igjen og kommer særdeles dårlig ut når det gjelder pris/ytelse.Med andre ord, hvis jeg var i din situasjon ville jeg absolutt ha vurdert et GTX 760. Det kan også være alternativer fra AMD som er aktuelle, men jeg har vært borte fra HW i litt for lang tid til at jeg har oversikt over markedet og hva de siste generasjonene har brakt på banen.-Deluze 1 Lenke til kommentar
Paatrick Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Tusen takk for hjelpen. Blir nok ett 770, bare bestemme meg for hvilket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå