Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PCen krasjet under recovery. Får ikke startet den opp nå (Win8)

Anbefalte innlegg

Har en Packard Bell laptop med Win 7 operativ-system. Valgte å oppgradere til Win 8, da Microsoft hadde tilbud på lisenser. for ca. 1/2 år siden. I går, så bestemte jeg meg for å formatere laptopen. Dette tok sykt lang tid, og etter å ha nådd 51% på 2 1/2 time, så bestemte jeg meg bare for å ta natten.

Problemet her er, at lade-kontakten er en smule svak på den. Så da jeg stod opp i dag, så så jeg at ladekabelen ikke var helt i, og PC

en var skrudd av (Den har nok gått tom for strøm under recovery).

Så problemet her er nå, at når jeg prøver å starte opp igjen laptopen, så får jeg kun melding som sier:

"An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system"

Tingen er, at jeg valgte å oppgradere laptopen til Win 8, gjennom en lisens nedlasting, og har ikke en fysisk Win 8 CD.

Er det noen måte en kan laste ned Win 8 OS, legge det over på en USB, for så å velge å boote fra USB'en, fremfor HDD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

euch.. den suger litt :S

En kompis hadde samme problemet, og da kom jeg til unnsetning :D

Har du windows 8 lisensen? Visst det så er det bare å laste ned windows 8 og skrive den inn :)

Du kan prøve å laste ned windows 8 fra windows sine sider.. Det er bare å begynne å lete, jeg husker desverre ikke hvor den ligger på nettsiden :(

- Magikarp ^^

Lenke til kommentar

Dersom du har lisensnøkkelen så kan du laste ned Windows 8 installasjonsfilene på en annen Windows-maskin og lage en bootbar usb-minnepenn for å installere Windows 8.

If you have a valid Windows 8 product key (no matter whether OEM or retail, whether upgrade or the full product), you can produce an iso file using the Windows 8 Setup Tool. Download and execute the file Windows8-Setup.exe from Microsoft, enter your product key, and have the tool download the Windows 8 setup files. The tool will then be able to compile an iso file from the download. This procedure however has some restrictions, as it will determine the language and bit edition of the download from the system from which it is executed, and doesn't allow to change these parameters.

Edit: Fungerte ikke!?! :( Kanskje med VPN. Det finnes vel en enklere løsning.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, lag en Boot USB, kjempeenkelt, men du trenger:

USB med 8gb+

Windows ISO

WIndows produktnøkkel som passer til ISO'en

her er en guide: http://www.teknofil.no/artikler/slik_installerer_du_windows_7_fra_usb/87228

en ting til: Win8 er ikke noen oppgradering fra win7 spør du meg, jeg ville holdt meg til win7.

Jepp. Det funket veldig bra. Lastet ned en Win 8-iso fra kvitteringsmailen min, på en annen maskin. Fikk filene over på en USB brikke, og valgte å boote fra USB, på laptopen det gjaldt.

Så nå funker laptopen igjen.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...