teigas123 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Hei Har en venn som har en macbook pro. Han sier den er blitt veldig treg, og vil ha seg en oppgradering av den. (Brukes til photoshop) Jeg sier kanskje han skulle startet med å formatere den, og se om den blir bedre i etterkant. Men ville visst uansett spandere litt penger på den, og vil ha seg en ssd disk i den, og kanskje litt mer ram. (regner med det er dette som kan oppgraderes på mac laptoper.Jeg har ikke så mye erfaring med mac, men er nå litt intressert uansett. Så lurer på om noen har erfaringer med hvilke SSD disker som er egnet for på en macbook? Og om noen har en god how to ? Regner med google er full av den siste biten.Spørsmål 2 er bruker de spesielle ram brikker? Evnt er det bare apple som selger dem? Eller kan man kjøpe mer på feks komplett.no? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Du sier ikke noe om årsmodell på denne maskinen. Men av egen erfaring så har jeg oppgradert minnet på min egen MacBook Pro (tidlig 2011 modell) til 16 GB og nylig så fjernet jeg DVD drevet og monterte inn en SSD disk i stedet til OS'et. Boot tiden gikk fra 1 min til 20 sekunder, meget stor og merkbar forskjell.Komplett selger minne man kan bruke. De har en egen minnevelger på siden sin (klikk på minnebrikker i menyen og se litt ned på siden som kommer opp), alternativt er det bare å sende de en mail om hva som burde fungere med din maskin. Ellers så fant jeg mye hjelp og tips på denne siden for bytting av maskinvare ellers: http://www.ifixit.com/Device/Mac Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Så det går og putte 16 gb i dem? Ser ut som de fleste bare støtter 8gb på apples egne sider?Hvilket merke kjøpte du av ssd harddisk?Takk for svar så langt. Er litt usikker på årsmod på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå