teigas123 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Har en kompis som har et sandisk vanlig 4 gb minnekort. Tror egentlig alt håp uten om ibas lignende innsendinger er ute, men vil høre om noen har noen råd jeg ikke har tenkt på.Casen er: Minnekorte blir funnet i windows, men får opp at det må formateres, trykker nei og minnekorte vises i disk mangagment som 30 mb minnekort.Har forsøkt følgende:1. Rekke data redningsprogrammet, de finner ikke noe.2. Kjørt minnekorte opp i ubuntu live for å se om jeg finner korte, har funnet korte der også. (Pleier av og til og hjelpe om det bare vil formateres i windows, men ikke hell her heller).3. Forsøkt og formatere korte i ubuntu, gparted, og windows, korte nekter og bli formatert. Også forsøkt andre formaterings verktøy.4. Konklusjonen min er at korte er corrupt. Noen andre tips eller triks jeg kan forsøke? (han ønsket ikke å bruker penger på ibas løsninger da bildene ikke var så viktige). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Har dere prøvd Sandisk sitt recoveryprogram ?, går for og være meget bra. Kompisen din kan høre med Elkjøp, de har en recovery-tjeneste som ikke er altfor dyr sålenge det ikke er for vanskelig og få ut bildene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Å formatere kortet på nytt med annen programvare gjør nok bare vondt verre - det beste hadde nok vært å kjøre recovery uten å prøve å formatere kortet på nytt. Hvis bildene ikke var så viktige - vurder å arkivere kortet i det store arkivet og kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 vurder å arkivere kortet i det store arkivet og kjøpe et nytt. Mener du det arkivet som står i skapet på kjøkkenet, som man tar og flytter over til en stor metallbeholder utendørs når kjøkkenlageret er fullt, og den metallbeholderen blir en gang i uken hentet av en stor bil og kjørt til en kjempestor fabrikk hvor hele lasset blir tømt og sortert på et samlebånd før det blir ført videre inn i noe veldig veldig varmt, er det det lageret du mener ? Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Har dere prøvd Sandisk sitt recoveryprogram ?, går for og være meget bra. Kompisen din kan høre med Elkjøp, de har en recovery-tjeneste som ikke er altfor dyr sålenge det ikke er for vanskelig og få ut bildene. Har forsøkt sandisk sitt eget pluss en del andre lignende programmet. Dette ble gjort før jeg forsøkte og formatere korte. Får faktisk ikke til å formatere korte heller, da det nekter. Verken i ubuntu eller windows, og i to forskjellige kortlesere. Tror Elkjøp/ibas skulle ha mer en det var verdt for å forsøke. Regner med at det ikke er en lett operasjon og få bildene ut. Så tipper de på elkjøp også kjører noe alla sandisk sitt eget program? Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Å formatere kortet på nytt med annen programvare gjør nok bare vondt verre - det beste hadde nok vært å kjøre recovery uten å prøve å formatere kortet på nytt. Hvis bildene ikke var så viktige - vurder å arkivere kortet i det store arkivet og kjøpe et nytt. Forsøkte selvsagt og få ut bildene før jeg forsøkte og formatere korte. Det lar seg faktisk ikke formatere heller, verken i windows eller ubuntu. Gjorde noen tester på mitt eget minnekort og formaterte korte med en del bilder, og feks programmet til sandisk fikk alle tilbake. Regner med det hadde blitt verre om jeg igjen hadde begynt og skrive på korte før jeg skulle forsøke og få bildene tilbake. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Er det videofiler kan det være at kameraet ble slått av før overføringen var ferdig og da er det bortimot umulig og få filene ut, får man opp filene i den enheten som skrev de i ut i utgangspunktet ? Endret 25. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå