Gå til innhold

En ny P4 800 2.6ghz Drømmedataen min! Litt Feedback?

Anbefalte innlegg

Her kommer et forslag på DrømmePCen min:

Asus P4P800/DELUXE HK S478/800mhz 1313

P4 2.6ghz 800 FPS 1984

Sapphire Radeon 9600 PRO eller 9800 PRO 1501

NEC DVD Recorder ND-1300A 1134

LiteOn LTR 52327S 351

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack 1575

W D Caviar SE120GB S-ATA (WD1200JD) 1064

Floppy 54

aOpen H600B 745

9891

Noen som har litt Feedback?

Jeg er fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe Seagat eller WD, og 9600PRO/ eller 9800PRO. Om jeg kan finne noe fetere Kabinett med neonlys osv. som ikke koster skjorta. Ellers skal vel alt være ganske rått!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært bra oppsett, se min signatur.

Har kjørt min nå en stund, testet OK.

Dersom jeg har vært deg så har jeg valgt Hercules gunnet vesentlig bedre kjøling. Dette vil du ikke angre på.

Når det gjelder RAM så fortjener denne PC en bedre RAM. Geil eller Corsair. Jeg valgte Corsair.

Dersom du lurer på noe så send meg en PM.

Lykke til. :yes:

Lenke til kommentar
Ja det er bra,men siden du kjøper pentium regner jeg med at det blir litt klokking og da har du for svak ram for å kunne kjøre maks,vil annbefale 3500 eller 3700 brikker.

Lykke til.

Det eneste jeg har vurdert å klokke er prosessoren. Jeg lurer på om jeg trenger ekstra vifter. Og har hørt at jeg kan klokke den til ca 3ghz med boxed utgaven. Og da er vel jeg egentlig fornøyd, trenger jeg mer vifte da? Hvilke minne bør jeg kjøpe da? merker man så stor forskjell på minnet da?

Lenke til kommentar

Jeg har en 2.6C som jeg klarer å kjøre på 3250MHz, med en fsb på 250. Da kjører min PC4000 ram på 500MHz, som er standard for PC4000 ram. Så skal du opp de høyder, bør du vel ha PC3700 eller PC4000.

Jeg har denne viften: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=10&s=pl

Den funker helt ok til den hastigheten. Men det finnes mange kjølere som er bedre da. Har også 4 kabinettvifter, og er ikke plaget med varme.

Lenke til kommentar
Ja det er bra,men siden du kjøper pentium regner jeg med at det blir litt klokking og da har du for svak ram for å kunne kjøre maks,vil annbefale 3500 eller 3700 brikker.

Lykke til.

Det eneste jeg har vurdert å klokke er prosessoren. Jeg lurer på om jeg trenger ekstra vifter. Og har hørt at jeg kan klokke den til ca 3ghz med boxed utgaven. Og da er vel jeg egentlig fornøyd, trenger jeg mer vifte da? Hvilke minne bør jeg kjøpe da? merker man så stor forskjell på minnet da?

Ja akkurat du skal klokke prosessorn og for å få maks ut av den trenger du raskere /større minne altså min 3500 helst 3700/4000, det er liten vits i å klokke cpu om ikke minnet henger med

Lenke til kommentar

Dersom jeg har vært deg så har jeg valgt Hercules gunnet vesentlig bedre kjøling. Dette vil du ikke angre på.

Når det gjelder RAM så fortjener denne PC en bedre RAM. Geil eller Corsair. Jeg valgte Corsair.

Lykke til.  :yes:

Er ikke Geil eller Corsair veldig mye dyrere ram i forhold til ytelsen?

Jeg handler på itbutikken.no men kan jo handle ram et annet sted. Er det noe annet du mener ?

Lenke til kommentar

Hvorfor burde jeg velge Hercules i stedenfor?

Lenke til kommentar

Hvorfor burde jeg velge Hercules i stedenfor?

"vesentlig bedre kjøling" har jeg ikke sett noe til, sapphire-kortene er generelt de som kommer lengst under overklokking. Det eneste som er fett med et Herc. kort er den blå led-saken som er på vifta ;)

Lenke til kommentar
Her kommer et forslag på DrømmePCen min:

Asus P4P800/DELUXE HK S478/800mhz              1313

P4 2.6ghz 800 FPS                                             1984

Sapphire Radeon 9600 PRO eller 9800 PRO             1501

NEC DVD Recorder ND-1300A                              1134

LiteOn LTR 52327S                                              351

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack        1575

W D Caviar SE120GB S-ATA (WD1200JD)              1064

Floppy                                                             54

aOpen H600B                                              745

9891

Noen som har litt Feedback?

Jeg er fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe Seagat eller WD, og 9600PRO/ eller 9800PRO. Om jeg kan finne noe fetere Kabinett med neonlys osv. som ikke koster skjorta.  Ellers skal vel alt være ganske rått!

Er disse prisene Inklusive MVA ? Synes noen av tingene var så billige.. bl.a wd 120 s-ata 8meg til 1064 ... og denne dvd- brenneren NEC DVD Recorder ND-1300A 1134 til 1134 kr ? sist jeg sjekka i farta kosta den 15-1600 kr .

(update) My bad, tok litt research og sjekka prisguiden,ser det nå at den har falt MYE i pris ;) hehe, trur må handle slik en jeg og ;)

Gå iaffal heller for radeon 9800 non pro , en radeon 9600 pro .. om du har råd . Seagate diskene er mer lydløs en WD , men kanskje 5% tregere.. jeg syns det er verdt det ;) har 2x seagate, 1x wd og 1x maxtor disk nå .. seagate er klart mest stille, og maxtor er raskest ;) wd er sån grei mellomting. Men kjøp heller Geil Golden dragon pc4000 ddr ram , for du kan klokke ganske høyt på fsb med det hk/cpu , da er det greit at rammen følger med og uten å bli over anstrengt ;) = mer stabilt

Lenke til kommentar
Om jeg skal klokke CPU til 3ghz, holder det da med PC3200 RAM?

Og 1024mb er vel anbefaldt?

Nei du vil nok få problemer da, en 2,6 har multipper 13 dvs at skal du kjøre den på 3,0 har du en fsb på 230 dvs at minnet da kjører på 460 mhz til dette trenger du min 3500 brikker, kjører selv med Geil Golden Dragon 3500 på 490 mhz stabilt.

Lenke til kommentar

Wd diskene er ingenting å satse på når man har Seagate som alternativ. Har selv:

3x120 seagate 7200 2MB disker + 1x80GB 7200 2MB.

Og dem er utrolig stille for å ha 4 disker rett ved siden av hverandre.

Hadde bare WD før (3stk) og dem måtte jeg bare bytte ut pga støyen.

Det er dog ytelses forskjeller på de to, men det er ikke noe som en vanlig bruker merker noe til. :shrug:

Lenke til kommentar

Det er flere som har sagt seg uenig med at jeg kjøper PC3200 RAM. Burde jeg kjøpe PC3500/3700/4000? hva er mest økonomisk, og merker jeg noen forskjell?

Noen som har noen linker til ulike typer ram, Geil Golden Dragon er nevnt. Skal helst ha fra www.itbutikken.no, men kan også finnes på komplett eller pcutstyr.no, eller andre.

Lenke til kommentar
Det er flere som har sagt seg uenig med at jeg kjøper PC3200 RAM. Burde jeg kjøpe PC3500/3700/4000? hva er mest økonomisk, og merker jeg noen forskjell?

Noen som har noen linker til ulike typer ram, Geil Golden Dragon er nevnt. Skal helst ha fra www.itbutikken.no, men kan også finnes på komplett eller pcutstyr.no, eller andre.

Ville nok valgt 4000 brikken til geil , 2x256 geil golden dragon koster 1730,

Ja du vil merke forskjell når du klokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...