Gå til innhold

Post din CPU score her !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøret på nytt, fikk da 238. Det er ikke så mye egentlig......

nei syns det var litt lite med tanke på at du har 3500+, trodde ihvertfall du ville fått rundt 280 poeng når AMD64 3400+ på Socket 754 får nesten 280 liksom, nå har da 3500+ på 939 en lavere frekvens enn 3400+ på 754 pga dobble minnekanaler, men allikavel....

du har vel ikke foresten minne med treg hastighet eller dårlig timmings da? det har jo også endel og si.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

No you dont :p

SuperPI4_thumb.jpg

Vi er likt atm, men i morgen tar jeg deg Skrue ;)

Og btw, legg merke til Mhz (100mhz lavere på core og vi har samme score) :tease:

Edit: overser totalt FSB`n :innocent:

Dette er også uten DDR-Boosteren jeg har for hånden :devil:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Det er ikke rammen som setter sperre her, har hatt den oppe på 244 DC cl2-2-2-11 1t @ 3.6V men da liker ikke CPU mer enn 1.75V :p (må ta L12modd så skal vi se).

Satser på å makse ut Socket-A systemet nå i løpet av uka, da jeg snart har det nye systemet i hus (først A64 3200+ deretter kommer det en A64-M 3400+ 1MB claw rundt månedsskifte, men jeg må oppdatere bios på DFI kortet mitt for å kunne kjøre den så derfor fikk jeg tak i en A64 3200+ som jeg da vil leke litt med frem til dess).

Vtt = vref og VDD boost skal også gjennomføres på NF7-S kortet mitt når A64 systemet er oppe å går. Så vi for se hva Socket A er god for ;)

Om det fungerer så kan det vel være at vi kan byttelåne NF7 kort om det er det som holder deg tilbake ;)

Lenke til kommentar

Jøss, her var det utsikter! :yes:

Har noen tanker om en A64 Mobile her også, ettersom jeg har et K8TNEO liggende, men så var det di pænga da. :roll:

Høres jo interessant ut med å byttelåne NF7, men det er vel heller minnebrikkene som er bøygen her, vil jeg nå gjette på?

Lenke til kommentar

Er ikke godt å si hva som er flaskehalsen alltid. Har sjelden vært borti NF7 kort som ikke takler mer enn det du nevner der, men har du sjekka om det kanskje kan være samme problem som jeg har ved høy FSB + høy Vcore?

Sett ned Vcore og MP ett godt stykke og klokk kun FSB du. Om FSB`n da er stabil i Prime95 Blend vil jeg tro du må gjøre det samme som meg for å få makset ut (L12 mod på CPU).

nf7fsbwire_small.jpg

connect ah30 to ah28

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
265, med AMD XP-M2400@2856 (204x14, 2,2volt)

Kulda strømmer på her, og det gjør Mhz´en også! :mrgreen:

kulda er en fin ting ja!

jeg har nettop testet å klokking min XP-mobile til det helt ytterste.

hva slags temperaturer har dere ved disse frevensene? hoss meg ligger den på fra 5 til 10C grader. Helt utrolig hvor god denne CPU typen er!

klarte å Boote DOS 2.8Ghz på min CPU, som egentlig ikke er spesielt god, er ikke den beste sorten...klarer kun 2.47Ghz stabilt ved vanlig inne temp og CPU temp på 40-50C grader (idle/load)

vel... klarte å starte windows ved 2762Mhz :scared:

lurer på å bestile 2-3 slike CPU'er til, har tanker om 3GHZ! :dribble:

skal kansje lage hjemmelaget væskesystem (ca -30 C) så det burde være mulig i en kort periode ihvertfall!

her er foresten screenshootet selvom det sikkert ikke er intressangt for dere som klarer 2.8Ghz. data'n ble helt kødden så den satt dato til 1januar 2003! og slikt! :!:

post-108-1100812477_thumb.jpg

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
ny pers i cpumark

2.8E @ 3,9+

bare 231 ? på 3,9 ghz ?, har sikkert lite peiling her.. skulle den ikke vært litt høyere ? klarer 219 poeng på 3,2 ghz her..

Vet det er en dårlig score, prescott suger i cpumark

som du sikkert ser på bildet, kjører jeg minne på 5:4

PS. Så at 8-ball fikk 267 med 2,8 @ 4,1 (northwood?)

Endret av Terje82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...