Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Ny ruter

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

Jeg har nå planer om å gå til anskaffelse av en ny ruter. Grunnen til dette er da den ruteren vi har akkurat nå streiker en del, og funker rett og slett ikke optimalt. Ruteren jeg nå har er Jensen Scandinavia AL8900.

Jeg ser etter en ruter som klarer å levere. Jeg vil at den skal kunne funke med nettverket som jeg har nå, som er på 100/10. Er det noen som har rutere som kan anbefales?

Alle svar blir tatt imot med tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva er budsjettet ditt?

Budsjettet skal være på rundt 1000 kr. Vil ikke gå over det. Den skal være mulig til å bruke både trådløs, og med.

Noen andre kriterier:

- Må være en rask ruter, som også har god respons mens jeg konfigurerer den.

- Må være en ruter som takler 100 mbps.

- Må være en som har liten lagg mellom modem (om det gir mening).

- Bør være en smal ruter, og ikke ta alt for stor plass (dette er ikke et must, men dersom det er mulig, så er det bra).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

én ting Jensen er veldig god på er kundeservice, men de 2 jensen ruterene jeg har eid har ikke fungert =(

Kan godt være de har god kundeservice, men jeg har nødvendigvis ikke trengt det, da jeg som oftest fant ut av problemer o.l selv. Men det dumme er at den streiker mye, og jeg trodde faktisk det hadde med leverandøren, før jeg selv prøvde å koble fra ruteren, og direkte inn i modemet. Da fant jeg selvfølgelig ut at det funket topp dersom jeg ikke hadde ruteren der..

Skal ta tipsene til etterretning. :)

Edit: RT N56U frister meget! Tror jeg kommer til å gå for den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En ting jeg lurte på er om RT N56U kan oppdateres ved å bare klikke på en knapp? Eller må jeg laste ned firmware fra websiden til Asus?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Søren.. -.- Jeg kan ikke fordra den typen oppdatering..

Kommer likevel til å kjøpe den.. Ser ihvertfall ut som at den altså blir oppdatert veldig ofte, iforhold til den jeg har nå, som ikke har blitt oppdatert siden 2009..

Lenke til kommentar

Eller hiv inn dd-wrt...

Støtter ikke dd-wrt, dessverre. Men original firmware funker veldig bra for meg. Har lagt inn dd-wrt på flere andre, litt eldre rutere, som har gjort dem betydelig bedre. Men de hadde ganske dårlig firmware fra før. Siste fra Asus er bra, i hvert fall for mitt bruk :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er veldig fornøyd med min ASUS RT-N56U. Håndterer mange tilkoblinger, så torrents funker veldig bra ;)

Hva er budsjettet ditt?

Anbefaler for øvrig å sjekke ut smallnetbuilder, de har meget gode tester av rutere.

Tusen takk for det tipset, kunne ikke valgt ett bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...