Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et bra rutermodem

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal dele internett med en i en leilighet ved siden av meg og trenger et rutermodem som kan dele internettet uten noe særlig tap av hastighet. Vil helst ikke betale over 800 kr.

Har dere noen anbefalinger eller egne erfaringer til hva som er brukbart?

Mvh

posco

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da får du vel routermodem fra Telenor? Sett opp et gjestenett i tillegg til det ordinære, slå på separasjon av nettene, og du er klar.

Lenke til kommentar

Har et adsl abonnement fra Telenor. Har bestillt 16 mbit, men får kanskje halvparten av ytelsen(hvis det har noe å si for valg av rutermodem).

Enkleste er å sette Telenor-boksen i bridge og koble til en god ruter. Men det er hvis rutermodemet er problemet....

Får du halv ytelse med kablet eller trådløs tilkobling? Hvis det er med kabel så kanskje de ikke kan levere det du har bestilt. Hvis det er trådløst kan det være mange årsaker, f.eks. forstyrrelser fra andre nett, dårlige drivere, avstand ++

Lenke til kommentar

Ok, tror jeg kanksje må reformulere meg for å få ønsket svar. Jeg skal flytte over nettet mitt fra en leilighet til en annen. Rutermodemet tok kameraten min, så jeg må ha et nytt. Jeg har ikke prøvd nettverket her enda, siden jeg ikke har noe rutermodem enda. Det jeg fører over er et adsl-abonnement. Jeg vil bare forsikre meg om at kameraten jeg skal dele nettet mitt med, også får gode signaler. Han bor vegg i vegg med min leilighet. Dermed håpet jeg at noen av dere kan anbefale et rutermodem som helst ikke koster over 800 kr, som kan oppfylle kravet mitt.

Endret av posco1337
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min erfaring med 2812 er at den har god dekning, og har vært imponerende stabil. Jeg satte den i bridge mode og kjøpte en Asus RT-N56U, og de har omtrent like bra dekning (på 2,4). Eneste grunn for meg til å kjøpe ny router var å kunne bruke 5 GHz (mange naboer på 2,4), noe 2812 ikke har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...