Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter, logge seg inn..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som skrevet over.. Pass og bruker er endret.

Forklarer denne Guiden meg hvordan jeg kommer meg inn ?
http://compnetworking.about.com/od/routers/a/reset-a-home-network-router.htm

Reset rutern, før å så logge inn med fabrikk instillingene før å se kaste folk ut..

Hvordan kan jeg evt kaste en ut av nettet ?
Eller endre på hvor stor hastighet han motar

Endret av Hveding
Lenke til kommentar

Først burde du begynne med og forklare merke og modell på din router så det er lettere for oss og hjelpe deg.

Og det er ikke alle routere som støtter og kaste folk av nett. Er det trådløse brukere du skal kaste ut støtter mange routere MAC filtering slik at du kan svartliste MAC adressen til den du vil kaste ut fra nettet. Men på kablet nett er det ikke sikkert din routere støtter dette.

Lenke til kommentar

Er det noen som har sneket seg inn på ruteren din og endret passord, kan du nullstille med reset-knappen et sted (ofte noe smått du må bruke en penn e.l. for å nå). Hold den inne i 5 sekunder eller så.

Muligheter for å stenge ut folk kommer an på ruteren. MAC-filtrering er én måte (enten du hvitelister eller svartelister), selv om det nok ikke er verdens vanskeligste hinder å omgå.

Lenke til kommentar

Asus n66u har en liten reset knapp på baksiden som du må holde inne i ca10 sec med en liten pen eller binders.

Etter reset er standard brukernavn/passord (admin/admin)

Og skal du stenge ute brukere kan dette gjøres dette inne på parental control i routeren.

Liten advarsel om du resetter routeren kan det hende du må legge inn diverse brukernavn/passord for og komme på nett igjen. spørs på oppsettet ditt.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...