Gå til innhold

Spørsmål om fagbrev.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat begynt som Automasjonslærling og trives med det. Utdanning min på VGS ser slik ut:

VG1: TIP( Teknikk og Industriell Produksjon )

VG2: Automasjon

VG3: Automatiseringsfaget

Siden jeg gikk TIP har jeg lyst til å ta fagbrev som Industrimekaniker i tillegg til Automatiker, er det noen måte jeg kan gjøre det uten å gå mer skole?

På forhånd takk for svar :) !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

Jeg vil tro du mangler litt teoretisk bakgrunn da du ikke har mekanisk VG2. Hvor vidt du kan ta dette som privatist eller via kveldsskole vet jeg ikke. Siden du mest sannsynlig har kontakt med fagopplæringskontoret nå i forbindelse med din læretid innen automasjon - så vil det beste svaret være en uttalelse fra dem! :)

Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet!

Jeg vil tro du mangler litt teoretisk bakgrunn da du ikke har mekanisk VG2. Hvor vidt du kan ta dette som privatist eller via kveldsskole vet jeg ikke. Siden du mest sannsynlig har kontakt med fagopplæringskontoret nå i forbindelse med din læretid innen automasjon - så vil det beste svaret være en uttalelse fra dem! :)

Takk for svar :)! Mener jeg har hørt at jeg bare trenger og ta opp eksamen de hadde på VG2 og så jobbe som Industrimekaniker en stund før man kan gå opp til fagprøve. Men jeg skal snakke med opplæringskontoret.

Lenke til kommentar

Så lenge du har de andre fagene så trenger du å ta en tverrfaglig eksamen og muligens ta litt lengre tid som lærling. Måtte det samme når jeg tok fagbrev i IKT etter å ha tatt data og elektronikk. Alt dette kan opplæringskontoret svare deg på eller sjekke ut. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...