Gå til innhold

Liten elg er bedre enn ingen elg ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten elg er bedre en ingen elg. Amen! Helt enig :)

Om det ikke er så bra elgeportrett, så er det alikevel et motiv som setter tankene i gang.

Der står den og ser seg speidende omkring. Lurer på hvordan en elg føler/tenker når den har forvillet seg så langt inn menneskers kulturlanskap. Kanskje samme følelse som du eller jeg, om vi forvillet oss ut i ørkenen?

Lenke til kommentar

Synes dette ble meget bra jeg, Albert...tross alt ikke hver dag en ser elgokse i en kornåker !

Forøvrig ville jeg gjort et litt tettere utsnitt, slik at veien ble borte :)

Hei, Terje.

Takk for hyggelig kommentar, og saklig, konstruktiv kritikk.

Jeg var inne på tanken om å beskjære bildet slik at landskapet besto bare av åkeren, men ble litt i tvil om bildet da ville bli for "flatt" og perspektivløst.

Jeg er fortsatt i tvil , men du har gjennom bildene dine vist at du er uvanlig stilsikker.

Jeg skal derfor arbeide litt med det ubearbeidede bildet, og det er nok ikke usannsynlig at jeg velger å følge dine anbefalinger.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Liten elg er bedre en ingen elg. Amen! Helt enig :)

Om det ikke er så bra elgeportrett, så er det alikevel et motiv som setter tankene i gang.

Der står den og ser seg speidende omkring. Lurer på hvordan en elg føler/tenker når den har forvillet seg så langt inn menneskers kulturlanskap. Kanskje samme følelse som du eller jeg, om vi forvillet oss ut i ørkenen?

Hei, fotopoulsen.

Norge er et land der mennesker har rettigheter på en rekke områder, men hva med våre (ville) dyr ?

Elger på bytur i Norge blir henrettet, og ulver som følger sine naturlige instinkter, lider samme skjebne.

Jeg bruker relativt mye tid på å forsøke å få gode bilder av skarv (det er langt igjen ... !), - en fugleart som ble utryddet i Norge og en rekke andre land.

I 1997 hekket den igjen i Norge, til glede for mennesker som setter pris på et "fargerikt fellesskap".

Beveren ble utryddet i nær sagt hele Europa, men er nå reddet, - takket være en framsynt telemarking, som sørget for et jaktfritt område i sine hjemtrakter.

Jeg sporet kanskje av her, men blir lett engasjert når det dreier seg om dyrs rettigheter, og er glad over å treffe personer som uttrykker empati med våre medskapninger, - dyrene.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...