Albert Andersson Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Liten elg er bedre enn ingen elg ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Synes dette ble meget bra jeg, Albert...tross alt ikke hver dag en ser elgokse i en kornåker ! Forøvrig ville jeg gjort et litt tettere utsnitt, slik at veien ble borte Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Liten elg er bedre en ingen elg. Amen! Helt enig Om det ikke er så bra elgeportrett, så er det alikevel et motiv som setter tankene i gang. Der står den og ser seg speidende omkring. Lurer på hvordan en elg føler/tenker når den har forvillet seg så langt inn menneskers kulturlanskap. Kanskje samme følelse som du eller jeg, om vi forvillet oss ut i ørkenen? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Synes dette ble meget bra jeg, Albert...tross alt ikke hver dag en ser elgokse i en kornåker ! Forøvrig ville jeg gjort et litt tettere utsnitt, slik at veien ble borte Hei, Terje. Takk for hyggelig kommentar, og saklig, konstruktiv kritikk. Jeg var inne på tanken om å beskjære bildet slik at landskapet besto bare av åkeren, men ble litt i tvil om bildet da ville bli for "flatt" og perspektivløst. Jeg er fortsatt i tvil , men du har gjennom bildene dine vist at du er uvanlig stilsikker. Jeg skal derfor arbeide litt med det ubearbeidede bildet, og det er nok ikke usannsynlig at jeg velger å følge dine anbefalinger. Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Liten elg er bedre en ingen elg. Amen! Helt enig Om det ikke er så bra elgeportrett, så er det alikevel et motiv som setter tankene i gang. Der står den og ser seg speidende omkring. Lurer på hvordan en elg føler/tenker når den har forvillet seg så langt inn menneskers kulturlanskap. Kanskje samme følelse som du eller jeg, om vi forvillet oss ut i ørkenen? Hei, fotopoulsen. Norge er et land der mennesker har rettigheter på en rekke områder, men hva med våre (ville) dyr ? Elger på bytur i Norge blir henrettet, og ulver som følger sine naturlige instinkter, lider samme skjebne. Jeg bruker relativt mye tid på å forsøke å få gode bilder av skarv (det er langt igjen ... !), - en fugleart som ble utryddet i Norge og en rekke andre land. I 1997 hekket den igjen i Norge, til glede for mennesker som setter pris på et "fargerikt fellesskap". Beveren ble utryddet i nær sagt hele Europa, men er nå reddet, - takket være en framsynt telemarking, som sørget for et jaktfritt område i sine hjemtrakter. Jeg sporet kanskje av her, men blir lett engasjert når det dreier seg om dyrs rettigheter, og er glad over å treffe personer som uttrykker empati med våre medskapninger, - dyrene. Vennlig hilsen Albert Andersson. . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg