MagE Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 jeg skal lakke vifta(ikke rama) har prøvde og teipe ramma, men under teipinga knakk et vifteblad, noe jeg ikke vil oppleve igjen. så då må vifta fjernes ifra motoren, noe jeg ikke har peiling på om hvordan skal gjøres, så jeg trenger litt hjelp med akkurat det. vil ikke ødlege vifta jeg snart får(har ikke reserver) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Vel kan du ikke prøve på den du allerede har knekt , så finner du ut om det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 om du hadde tatt deg litt tid, og kikka rundt, så hadde du trolig funnet denne artikkelen, eller en som er lignende, til hvordan å lakkere viftene dine: http://www.bit-tech.net/article/62/ den funker 100%, og er kjempe enkel å utføre, men pass på, noen vifter bruker plastikk istedet for metall til den saken som holder vifta fast, og de kan brekke om du er litt for voldelig med den. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Vanskelig å få til uten å ødelegge noe som er vitalt for å få den til å fungere tilfredstillende igjen... Kommer an på type vifte men tenker du på enermax, papst ville jeg heller forsøkt å være litt snillere i maskeringen. For det er nemlig ikke lett å få montert disse sammen igjen med samme balanse, slik at den ikke vibrerer og begynner å støye :-( Dette er selv om du følger denne fremgangsmåten http://www.bit-tech.net/article/62/ Hvis du stikker inn strimla A4 ark i ramma istedet for å teipe så skal det nok løse seg. Bare pass på at du får omtrent like mye lakk på hver side/viftearm, ellers får du ubalanse, støy og forkortet levetid. Men dersom støy eller levetid ikke er et tema så kjør igang :-) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 takker for alle svar. jeg heller på og sette i den nye vifta nå men skal nokk lakke den først (PS! det er en papst) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå