1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Heisann. Vurderer sterk og kjøpe ny strømforsyning grunnet min TX 750M piper hele tiden. Så er det noen anbefalinger til rundt 800 kr? Vurderer denne. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=760108 Noen som vet om det er mye Coil Whine problemer med den? Er det en god PSU? Lenke til kommentar
zir Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Hadde samme psu selv, slet fælt med whininga på den.. Endte med jeg kjøpte en 1050w XFX. Angrer ikke. Så tror nok den du linker skal fungere helt utmerket! Edit: du kan prøve å RMA, jeg snakked med corsair og fikk godkjent til å RMA, men gadd ikke Endret 24. august 2013 av zir Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Ok, så du har samme bare 1050W utgaven? Skal se litt nærmere på XFXen. Er det Seasonic som lager den? Lenke til kommentar
zir Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Min har jo også 80 plus gold, mens den du linked har bronze. Ja ganske sikker på at XFX bruker Seasonic Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Er seasonic som lager alle XFX sine strømforsyninger. De med bronse-effektivitet baserer seg på Seasonic sin M12-ll modell, som er en gammel klassiker. 1050W'ern og 1250W'ern baserer seg nok på X-serien til Seasonic som er gullklassifisert og deres gamle toppserie. På MPX sine sider så baserer også 1000W'ern med platinum sertifisering på Seasonic sin Platinum-serie. Denne og X-serien regnes av mange som en av de beste PSUene som finnes for oss forbrukere. XFX sin 1050W og 1000W med platinum er dermed ypperlige PSUer, selv om de ikke nødvendigvis er eksakt like gode. De er bygd av de beste, og basert på et utmerket design. Er det TX-750 eller TX-750 V2 du har? Endret 24. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Okay, så hvis jeg går for XFX 750W ProSeries XXX Edition så kan jeg regne med en god og stabil maskin UTEN Coil Whine. Skal skifte over til lyddempet kabinett nå, og da orker jeg ikke høre mer Coil Whine. EDIT: Er TX750M V2 Endret 24. august 2013 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Hva vinner jeg på om jeg hopper opp til denne? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=780494 Har ikke bruk for mer enn 750W. Men den er jo 400 kr dyrere enn XXX Edition. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Hva vinner jeg på om jeg hopper opp til denne? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=780494 Har ikke bruk for mer enn 750W. Men den er jo 400 kr dyrere enn XXX Edition. Ja, det er en av de som baserer seg på X-serien til Seasonic, og skal være helt topp. Coilwhine er et problem som kan være litt vnaskelig å forutsi, men har selv aldri vært borti en av mange PSUer som har CoilWhine, og jeg TROR det kanskje kan påvirkes av maskinvaren ved at switchefrekvensen til MOSFETer kan ressonere og forplante seg. Men kan også forhindres på flere måter, men man kan aldri bli helt 100 % sikker. Hvis man aboslutt skulle ønsket minst mulig sjanse for Coilwhine så er det nok en linær PSU (tror ikke det finnes noen til PC-bruk uten mods) som ønskes. De er store og massive, men kan ha flere tusen ganger mindre støy. (vi snakker altså svært lite) Endret 24. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Ok... Men vil du si at det er verdt og legge på 400 kr og kjøpe X-serien? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Ja, det vil jeg absolutt si. Da har man en PSU i mange år fremover. Gull-serien har også nesten dobbelt så høy effektivitet, som betyr at den utvikler halvparten så mye varme, og følgelig en del lavere støy fra viften. Nå har jeg best kjenskap fra X-serien fra Seasonic selv, og ikke via XFX, men antar også støynivået er betraktelig lavere. Samt mindre elektrisk støy, generelt bedre kvalitet, og spenningsreguleringen er nok også hakket strammere. TX-750 V2 er faktisk laget av Seasonic, og vil være basert på samme PSU som XFX sin XXX-Edition. Så på mange måter så kan man nesten si at du kjøper samme PSU, om du ikke tar den forbedrede modellen som koster 400kr mer. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Er du sikker på at det er Seasonic som lager min PSU? Mener jeg har lest at M-utgaven er laget av noen andre. Men kanskje jeg som tar feil. Jeg får tenke litt på det, men blir vel mest sannsynlig X-serien jeg går for. Ikke noen andre PSUer i denne prisklassen jeg bør vurdere? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Hmmm, tja, eneste som jeg ville kategorisert som bedre vill vært selve Seasonic sin egen versjon: http://www.prisjakt.no/product.php?p=540131 Alternativt om man har mulighet til å gå ned en effektklasse så kunne man tatt platinum-serien: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1476347 Det er det beste designet i den pris og effekt-klassen. To sum up, the X-750's high price/performance ratio renders it a no-brainer in its category, especially if you don't want to spend more money* on a Platinum Corsair/Seasonic unit. Vanskelig å finne negative ord å si om serien. Dog overgåes det som sagt av Platinum-serien som bare er best. Fra to kjente testsider: The Seasonic PLATINUM-660 is the newest member of the Seasonic PLATINUM line of power supplies we have reviewed, and when all is said and done it is probably the best power supply we have reviewed overall. The PLATINUM-660 posts the best voltage regulation we have ever seen, close to the best efficiency we have ever seen, it is for all intents and purposes is silent compared to other components in a system, has outstanding DC Output Quality, absolutely excellent build quality, and even posts better Transient Load responses than we have seen in a long time from a unit of such a capacity. Seasonic. Still winning. The Good: beyond excellent voltage stability extremely efficient excellent ripple suppression loving those black fully modular cables well documented The Bad: Platinum efficiency still costs you Man kan selvsagt ta 760W versjonen i platinum, men da beveger du deg ut fra prisklassen. (1650kr) Endret 24. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Jeg gikk for XFX ProSeries Black Edition 850W. Kostet kun 100 kr mer enn 750W, så har jeg litt å gå på. EDIT: Hvordan er denne iforhold til den jeg bestilte nå? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=769192 Den er platinum. Endret 24. august 2013 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Jeg gikk for XFX ProSeries Black Edition 850W. Kostet kun 100 kr mer enn 750W, så har jeg litt å gå på. EDIT: Hvordan er denne iforhold til den jeg bestilte nå? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=769192 Den er platinum. Den er et hakk lavere, og laget av CWT. Missforstå ikke, det er en meget god PSU, men ville ikke sagt den når helt opp. Bittelitt høyere effektivitet enn den du valgte, men lavere effektivitet enn Seasonic sine platinum, og kvalitetsmessig synes jeg ikke de når helt opp. Kjør på med den du valgte. Hadde valgt den selv, om jeg skulle tatt noe skikkelig bra til en god pris. Personlig så vurderer jeg 1250W-versjonen litt, men vurderer også å lage min egen premium shit. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Leser litt her nå, og folk sier at Corsair AX-serien er laget av Seasonic, men ikke AXi Serien. Kan det stemme? Endret 24. august 2013 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Leser litt her nå, og folk sier at Corsair AX-serien er laget av Seasonic, men ikke AXi Serien. Kan det stemme? Det har du helt rett i gitt! Ble litt forhastet av meg der. Mulig jeg tenkte på HX-serien gitt, hvor alt over 550W er CWT. AX-1200 og AXi-serien er laget av flextronics, mens ellers er det seasonic som lager resten av AX-serien. AX-serien (med unntak av 1200Wern) er laget av Seasonic, som du sier, og vil derfor være svært lik som XFX Black Edition 850W. Bortsett fra at Corsair sin versjon koster litt mer og har marginalt litt bedre effektivitet. Et utmerket valg, hvilken av de du velger. Endret 24. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Hehe.. Så da står valget mellom bedre effektivitet eller Watt-kapasitet. Jeg har kun ett GTX 780 i maskinen og en I5 prossessor, som hvis jeg eventuelt skal kjøre SLI senere, er det vel nok power med 750W? Og hvis jeg ikke tar feil tror jeg at Corsair har 7 års garanti, og XFX 5 år? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Hehe.. Så da står valget mellom bedre effektivitet eller Watt-kapasitet. Jeg har kun ett GTX 780 i maskinen og en I5 prossessor, som hvis jeg eventuelt skal kjøre SLI senere, er det vel nok power med 750W? Og hvis jeg ikke tar feil tror jeg at Corsair har 7 års garanti, og XFX 5 år? Corsair mener jeg på sparket har 7år ja. Du har 5års reklamasjonsrett på alt annet slikt utstyr, så om det er 5år eller mindre vil ikke ha noe å si i Norge. Du klarer nok fint å kjøre sli med 780 og 760W PSU som er så god som de vi snakker om. Med mindre du har noen svært ekstreme overklokkingsplaner. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Nei, overklokkingsplaner har jeg ikke, så tror jeg bestiller Corsair AX 760 da. Men vet du om Corsair bruker X-serien til Seasonic? AX er jo platinum, så det er vel ikke samme som XFX Black Edition? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Kjør på med ax760 du. Finnes lite å utsette der! De to er ganske like, men er nok ikke X-serien Ax760 er basert på. Etter å titte på effektkurvene så ser den svært lik ut som platinumserien til Seasonic, og kan vel delvis konkludere at det er den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå