Gå til innhold

Gutt (8) skjøt bestemor etter å ha spilt TV-spill - vinkling


Zahl

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg er så utrolig lei slike vinklinger på artikler om voldsepisoder der noen KANSKJE har blitt påvirket i en eller annen grad av et TV-spill. Jeg skjønner ikke hva en prøver å få ut av slike artikler, bortsett fra en trang til å skape diffuse sensasjonsnyheter.
Ved å følge linken til original artikkel fra WAFB, så står det at selv om gutten selv sa at det var et uhell, så tror etterforskerne at det kan ha blitt gjort med vilje etter at gutten fikk tak i bestemorens revolver.
Ved å se på kartet til VG, så velger jeg derfor å heller dra frem mine egne fordommer. Saken stammer fra Louisiana og jeg har mine tanker om våpenlovene der. Bare det at ungen (tydeligvis rimelig enkelt) fikk hendene sine på et skytevåpen i sitt eget hjem skurrer for meg. I mine øyne er alle fra sørstatene rednecks som bare sitter på terrassen, drikker øl, spiller banjo og skyter ekorn med hagle. Det går selvsagt ikke an å tenke slik, akkurat som jeg like lite mener en kan tenke slik om spill og sette alle saker om voldsspill i samme bås. Ja, de er voldelige og ja, de er grafiske i uttrykket, men det er derfor de har 18-årsgrense. Ikke la en 8-åring spille det, uavhengig om du tror det fører til at han skyter bestemor eller ei. Bare her kan en dra en videre analyse av familieforhold etc. Og ikke la en revolver ligge fremme, hva?
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10100468

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...