Gå til innhold

Fantasifull journalist har fremstilt meg som en dust


Anbefalte innlegg

I forbindelse med et politisk stand i sentrum i går fikk jeg slått av en trivelig prat med Stoltenberg, dette med flere journalister som sloss om oppmerksomheten rundt meg. Da disse endte med å ikke få noe av Stoltenbergs tid, kastet de seg over meg i stedet. Samtalen mellom meg og intervjueren besto i følgende ordveksling:

 

Journalist: Var det stort å møte Jens Stoltenberg?

Jeg (uinteressert): Tja, trivelig han.

Journalist: Skal du stemme i år?

Jeg: Jeg har ikke stemmerett før ved neste valg.

Journalist: Hva synes du om appellen Jens Stoltenberg holdt i Bodø i dag?

Jeg: Joda, han fikk trukket frem noen fine sosialdemokratiske verdier. Jeg synes konseptet å gi etter evne og få etter behov er en god tanke.

Journalist: Du er politisk engasjert, hører jeg?

Jeg: Tja.

Journalist: Kanskje fremtidig statsminister, eller?

Jeg (uengasjert): He-he...

 

I dag leser jeg avisen, og det står skrevet setninger som at jeg er "sosialdemokrat i mitt hjerte" slik at det er "veldig synd at jeg ikke kan stemme Arbeiderpartiet dette året", at Jens er mitt "store politiske forbilde" og at "å bli statsminister er min største drøm". Denne fremstillingen har jeg veldig vanskelig for å relatere meg til, og mitt spørsmål til dere er om jeg har noen rett til - og om det i så fall vil ha noe for seg - å klage på dette? Jeg er jo fremstilt som AP-politiker, noe jeg slett ikke er, så her er det tatt kunstneriske friheter langt utenfor virkeligheten.

Endret av felicity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...