Gå til innhold

Dell U2311H problem med displayport


McShortFuse

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål angående Dell U2311h, mer spesifikt tilkobling av displayport-kabel til skjermen.

 

Hadde tenkt til å koble min Xbox 360 til skjermen, men siden jeg allerede bruker dvi-kontakten til PCen, så står jeg igjen med displayport-kontakten istedet. Men jeg har lest flere steder på internett at skjermen ikke er helt samarbeidsvillig når det gjelder muligheten for tilkobling, av displayport til hdmi, mellom skjermen og xboxen.

Har prøvd med en displayport til hdmi-adapter, men når jeg velger displayport-input i skjerm-menyen skjer det ingenting. Jeg får beskjed om at det ikke er noe signal som kommer inn på displayport-kontakten.

 

Så da lurte jeg på om det er noen som har samme skjerm, som også har samme problemet? Eller om det er noen som faktisk har fått denne tilkoblingen til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er adapteren du har funnet en adapter som krever at det er kilden (Xbox) som bruker displayport og mottakeren (skjermen) som bruker HDMI.

Displayport og HDMI har nemlig helt forskjellig signalstruktur, og konvertering mellom disse signalene er ganske komplisert, en adapter kan sikkert koste 500 kr eller mer.

 

Har skjermkortet ditt displayport? I så fall kan du bruke en DVI-HDMI-adapter (samme signal og antall pinner for å overføre signalet) for XBOXen og displayport for PCen.

Lenke til kommentar

Hmm.. Ja, det er displayport på skjermkortet.

Men vil det samme skje med en hdmi til displayport-kabel, som det gjør med en tilsvarende adapter?

 

Jeg har forsåvidt brukt dvi-hdmi-kabel tidligere, men den tilhørte broren min, så jeg fikk bare brukt den litt, helt til han måtte bruke den igjen selv.. :hm:

Lenke til kommentar

Hmm.. Ja, det er displayport på skjermkortet.

Men vil det samme skje med en hdmi til displayport-kabel, som det gjør med en tilsvarende adapter?

 

Jeg har forsåvidt brukt dvi-hdmi-kabel tidligere, men den tilhørte broren min, så jeg fikk bare brukt den litt, helt til han måtte bruke den igjen selv.. :hm:

 

En passiv HDMI-displayport-adapter (kabler er vanligvis passive) fungerer ved at kabelen forteller skjermkortet at det skal sende HDMI-signaler ut gjennom displayporten, så flytter kabelen om på pinnene så man får et HDMI-signal i den andre enden, dette krever at enheten er istand til å sende HDMI-signaler gjennom displayporten (noe jeg tviler på at en Xbox er.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...