Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hardisk lever sitt eget liv

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en SSD på 64GB som er helt vill.. Den mener den er helt full, men jeg installerer aldri noe der, bortsett fra Windows 7.. Det ligger noen programmer som driver til tastatur og lignende, og jeg har prøvd å avinstallere noen av de jeg vet er ubrukelige. Jeg avinstallerte driveren til ett webcam jeg aldri bruker, da gikk plassen fra 522 MB ledig til 352 MB... Hvorfor skjer det at den blir fullere av å avinstallre ting?

Er det ett sted jeg kan sjekke alt som ligger på C: disken uten å måtte gå inn i hver eneste mappe og leite? Mye av det som ligger der ser ut som systemfiler, så jeg tør ikke slette mye av det.. Hva gjør jeg? =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under windows har jeg:

28 677,8 MB winsxs

7 130,6 MB System 32

3 792,7 MB Installer

3 316,6 MB Logs

2 534,4 MB SysWOW64

Og mange andre, men disse er de 5 største, ingen windows.old mapper

Endret av Sheldors
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått slettet hyberfil.sys og fått 4 GB der. Men fortsatt, hadde vært greit å hatt plass. For ikke lenge siden slettet jeg ett spill jeg av en eller annen grunn hadde lagt på C: Det spillet var på 10 GB, og nå, på kort tid er C: full igjen.

Lenke til kommentar

Prøver å bruke commanden, men får opp at jeg trenger en "elevated premission". Brukeren min er Admin, og det er ingen andre brukere på PC'en. Likevel, får jeg ofte opp at jeg ikke har tilgang til ting. (da tenker jeg ikke på den vanlige "godkjenn ditt og godkjenn datt". Skulle slette hyberfil.sys i stad via command, men det gikk ikke da den mente jeg ikke hadde admin tilgang..

Lenke til kommentar

Med alle oppdateringer som WIndows har, drivere osv.. så kan du ikke forvente å ha alt for mange GB ledig om du ikke sletter alle midlertidige filer osv.. jevnlig. På 64GB SSD that is.

Jeg ville nå egentlig ikke anbefalt å hatt under 80 GB for en OS-SSD, og synes selv 160 GB er for lite om ejg skal ha noen programmer og kanskje et spill på den.

Lenke til kommentar

Prøver å bruke commanden, men får opp at jeg trenger en "elevated premission". Brukeren min er Admin, og det er ingen andre brukere på PC'en. Likevel, får jeg ofte opp at jeg ikke har tilgang til ting. (da tenker jeg ikke på den vanlige "godkjenn ditt og godkjenn datt". Skulle slette hyberfil.sys i stad via command, men det gikk ikke da den mente jeg ikke hadde admin tilgang..

Du må kjøre CMD som administrator

Lenke til kommentar

Du må kjøre CMD som administrator

Takk!

Med alle oppdateringer som WIndows har, drivere osv.. så kan du ikke forvente å ha alt for mange GB ledig om du ikke sletter alle midlertidige filer osv.. jevnlig. På 64GB SSD that is.

Jeg ville nå egentlig ikke anbefalt å hatt under 80 GB for en OS-SSD, og synes selv 160 GB er for lite om ejg skal ha noen programmer og kanskje et spill på den.

Jeg er helt enig, dette er en PC jeg kjøpte for litt over 2 år, da var 64GB det største :) Vurderer å oppgradere!

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt ferdig og det ble slettet filer, winsxs er nå nede på 20 973,9 mb. Takk! :)

Den var på 18 000 og noe mb, men så en film på netflix og så var den på 20. Er dette noe jeg burde gjøre ofte, slik at diskplassen holder seg nede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...