Zeph Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Ikkje er det jordfeilautomat heller, som blir montert i all nyinstallasjon. Å skifte sikringar utan å få inn jordfeilvern (så sant det ikkje er eit fellesvern) er dumt. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Det er vel 3x10 - 3x16 - 1x25 - 1x35 krussikringer som vi kan oppgradere til automatsikringer. Skapet er i kjelleren og det er jordfeilbryter der ser jeg. Men hva med ca pris på ekstra stikkontakt? Hadde jeg priset dette arbeidet til en kunde så hadde jeg gitt den på 6950 ink.mva for skapet og 850 ink.mva for stikken. Men prisen du har fått på 1100 på stikk er ikke så gærn egentlig. Det vil variere mye ifra firma til firma. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Altså, du trenger 1 kurs, som vil tilsvare 6 sikringer. Har du egentlig noe kunnskap om hva du snakker om? Det er ikke så ille, hvis dette er noe dere ønsker så burde dere finne dere i det. Hvorfor i all verden skal de måtte finne seg i å betale overpris for noe som kan gjøres betydelig billigere og som er like godkjent? MAN KJØPER FAEN IKKE JALLA SIKRINGER PÅ CLÆSSikkert et dødsfarlig termisk vern som bare smelter hvis det kommer mer strøm inn enn planlagt.Nei når det gjelder sikringer, så kjøper man kvalitet. Rope og banne uten engang å ha lest hva som står i tråden, tror du virkelig at dette er en voksen måte å delta i en diskusjon eller at det beviser at du har rett? Hvor i denne tråden står det at han skal kjøpe dette på Clas Ohlson? Det er linket til Clas Ohlson for å vise hvilken type produkt det er snakk om. Det er også referert til Elektroskandia, som er leverandøren til installasjonsfirmaer. Ikkje er det jordfeilautomat heller, som blir montert i all nyinstallasjon. Å skifte sikringar utan å få inn jordfeilvern (så sant det ikkje er eit fellesvern) er dumt. I post 4 står at det er jordfeilbryter. Når det kommer til automatsikringer som skrues inn er det ikke ansett som å endre på installasjonen, det er som å bytte en defekt sikring. Skal det gjøres endringer i installasjonen skal det installeres jordfeilbryter der dette mangler. 2 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Hadde jeg priset dette arbeidet til en kunde så hadde jeg gitt den på 6950 ink.mva for skapet og 850 ink.mva for stikken. Men prisen du har fått på 1100 på stikk er ikke så gærn egentlig. Det vil variere mye ifra firma til firma. Skal det nye endringer hjemme hos meg, kommer jeg til å gå for denne løsningen. Men som nevnt tidligere er det fullt mulig å gjøre dette rimeligere og fremdeles ha et lovlig sikringsskap. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Forskjellige bransjer har forskjellige kostnader, eksempelvis frisør koster mye ikke kun pga. det står en person og yter en tjeneste, men pga. lokale og utstyr som må betales (selv gidder jeg ikke betale 400kr for 30 min og klipper like gjerne håret selv da det er ikke spesielt vanskelig). Jo, men da blir elektriker dyr i forhold. F.eks en kontakt med ledning koster under 100,-kr, så da er det 1000,- kr for 5 min arbeid (la oss si 10 min, så er de like treg som meg) - iom at de jo er her pga rehabiliteringen(de som har alt det elektriske i den forbindelse), så er det ingen tid til/fra stedet heller - det er nettopp det at de jo holder på med arbeid i samme gate og at de jo allerede er her at jeg mener prisen kanskje blir litt 'vanlig' og ikke direkte et tilbud. Sikringene la de prisen pr på 1350,- kr (ink mva) Hadde jeg priset dette arbeidet til en kunde så hadde jeg gitt den på [...] Takk, da vet jeg sånn ca pris jeg kan få det til i pakke-tilbud, så da får vi se om de klarer å komme på noenlunde samme. For 10800,- kr i deres pris (1350x antall kurs, som er 8 stk) kontra 6950,- kr er stor forskjell. Endret 25. august 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Takk, da vet jeg sånn ca pris jeg kan få det til i pakke-tilbud, så da får vi se om de klarer å komme på noenlunde samme. For 10800,- kr i deres pris (1350x antall kurs, som er 8 stk) kontra 6950,- kr er stor forskjell. Ja, som sagt priser i slike "få dette utført mens vi er her" er som regel ikke så veldig bra priset for din del. 1 Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Skal det nye endringer hjemme hos meg, kommer jeg til å gå for denne løsningen. Men som nevnt tidligere er det fullt mulig å gjøre dette rimeligere og fremdeles ha et lovlig sikringsskap. Ja det er mye man kan gjøre istedenfor å bytte ut all innmaten i skapet. Men i lengden er det nok best å bytte ut innmaten i skapet. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Vurderer å få skiftet skap med det samme, muligens. Det blir ev kun for det visuelle, for skapet har jo god plass. (bilde). Men det er vel endel arbeid og skapet koster vel litt også.Ser jeg har 7 krus og en auto fra før. Så hvilken pris ville du ha tatt for dette totalt sånn ca? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå