Dommedagsprofet Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Hallo, Jeg skal bore 32 stk 1,8 cm dype hull i kryssfinér. Diameteren på hullene er 5 cm. En mann sa til meg at batteridrevne boremaskiner blir utslitt av den slags aktivitet, så jeg tror jeg ser etter kablet. Bosch sin vareguide anbefalte PSB 650 RE. DeWalt har tilsvarende avgitt effekt på rundt 340 W på DW 217, men til gjengjeld kun en "maks borekapasitet" i tre på 20 mm mot Bosch sin 30 mm jevnt over. Hva har for øvrig maks borekapasitet å si? Min Clas Ohlson-hullsag (se vedlegg) blir jo verken større eller mindre av å bytte boremaskin. Og hvem har best priser på boremaskiner i Bergen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) kun en "maks borekapasitet" i tre på 20 mm mot Bosch sin 30 mm jevnt over. Jeg tror dette er typen spiralbor. Hullsag er noe annet. Du kan sikkert bruke begge til en 5cm hullsag som ikke er spesielt tung å drive. Endret 24. august 2013 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Ble positivt overrasket! En Cotech slagboremaskin fra Clas Ohlson til 300 kr gjorde jobben uten problemer. Så i anmeldelsen og i manualen at den sliter med overoppheting hvis den brukes over lang tid, men det må være svært heftig bruk. Tok meg normalt med tid til de 32 resterende hullene og brukte omkring 20-30 sek på hvert hull. Hele tiden normal temperatur på luften som kom gjennom maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå