Maysen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hei dere dataguder her inne. Jeg må starte med å fortelle at jeg er helt blank på dette området. (slik at ingen skal irritere seg over min mangel av kunnskap, og vite at jeg trenger t-skje forklaringer) Byttet nettleverandør for ett par mnd siden, fra nextgentel til eidsiva. Fikk ny router. Fikk da en Inteno DG201 R1 router. Har hatt Utorrent lenge, og det gikk bra en stund. Plutselig så ville ikke denne funke lengre. Får ved test denne beskjeden: "Hverken NAT-PMP eller UPNP er slått på, sjekk dine innstillinger" Har lest meg fram til noe, og mener jeg har åpnet port inne manuelt på router. La inn på NAT port nr som står i Utorrent, tastet inn TCP/UPD, og Ip adressen(den jeg mener det skal være da) Og det er haket av Enable UPnP. Utorrent er unnlatt i brannmur på pc. Men jeg får fortsatt samme beskjed fra Utorrent. Noen som har peiling på dette og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Utorrent skal fungere selv om ikke port er forwardet. Det er forskjellige statuser blant torrentbrukere. De som har åpnet porter kan connecte seg mot de som ikke har åpnet port, og de med åpnet, mens de som ikke har åpnet porter, kan koble seg mot alle med åpen port. Det som kan ha skjedd er at er at Eidsiva har sperret portene dine pga virus/malware hos deg. (Da vil ikke torrent fungere). Men før du hører med de, så ville jeg sjekket med en annen PC på ditt nettverk. Fungerer det der, så er det kun feil på din PC. Du kan også prøve å legge inn et annet torrentprogram eller avinstallere og reinstallere utorrent på din PC. Prøv også å slå av brannmuren midlertidig. Lenke til kommentar
Maysen Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Tusen takk for svar:) Brannmur er prøvd å slått av, får samme tilbakemelding på annen pc, har prøvd å avinstalere og reisnatalere, samme resultat. Noen som kan foreslå et annet program jeg kan laste ned, som ikke er utorrent, for å teste de? Må vel ringe Eidsiva på mandag tenker jeg, for å høre med de. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Du kan prøve bittorrent.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå