Mr. Hermonella Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Heisann:) Jeg tenkte og skaffe meg en egen mail. (XXX@[mittdomene].org)Hvilke server software anbefaler dere? Gjerne gi noen tutorials for helt nybegynnere viss det finnes Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Anbefaler deg å se på Postfix sammen med; SpamAssasin, ClamAV, MYSQL, Courier IMAP. Er sikkert noen jeg har glemt, men det er ihvertfall en start. :-) Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 hmm, ser interesant ut, men er Postfix bare til Linux? Jeg kjører Windows Server;) Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Postfix er bare til Linux ja, tror jeg. Har ikke noe erfaring med Windows Server dog. Du kan prøve hMailServer, jeg har så vidt vært borti den. Men jeg valgte heller å kjøre en Ubuntu Server virtuelt for å lære meg Postfix, da jeg var mer interessert å lære meg Linux enn Windows Server. http://www.hmailserver.com/ hMailServer is a free e-mail server for Microsoft Windows. It's used by Internet service providers, companies, governments, schools and enthusiasts in all parts of the world. It supports the common e-mail protocols (IMAP, SMTP and POP3) and can easily be integrated with many existing web mail systems. It has flexible score-based spam protection and can attach to your virus scanner to scan all incoming and outgoing email. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Om du har tilganger til lisenser, så er vel exchange det som er mest vanlig på Windows. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Postfix er bare til Linux ja, tror jeg. Har ikke noe erfaring med Windows Server dog. Du kan prøve hMailServer, jeg har så vidt vært borti den. Men jeg valgte heller å kjøre en Ubuntu Server virtuelt for å lære meg Postfix, da jeg var mer interessert å lære meg Linux enn Windows Server. http://www.hmailserver.com/ Skal prøve hMailServer. Om du har tilganger til lisenser, så er vel exchange det som er mest vanlig på Windows. Det har jeg desverre ikke :/ selvom det er det som jeg burte bruke siden det er det de fleste bedrifter bruker viss jeg skjønner riktig. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Om du har tilganger til lisenser, så er vel exchange det som er mest vanlig på Windows. Hvordan kunne jeg glemme Exchange? Er vel sikkert fordi jeg ikke noe erfaring med Windows Server.. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Er det èn type server jeg ikke ville satt opp hjemme / selv, er det mailserver. Du må være rimelig sikker på å ha god oppetid, stabil nettlinje, redundans etc for å få en fullverdig tjeneste. Og det må det egentlig være hvis du skal bruke eposten til noe som helst (vettugt), annet enn læring Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Drit i oppetid. Hovedgrunn nummer 1 for å ikke ha mailserver hjemme er at du ikke får revers DNS, og uten revers, vil veldig mange spamfiltre kaste mailen din. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Personlig ville jeg ikke valgt Windows Server når Exchange ikke er mulighet. Da ville jeg valgt Linux (Debian eller Ubuntu) og Zimbra. Da får man nesten samme funksjonalitet som Exchange - dvs mail, kalender, oppgaver etc. Driftssikker - krever ikke altfor mye maskinvare og faktisk enklere enn de fleste tror. Fungerer godt mot Outlook, Thunderbird og mobiler. Bra webklient. Har norsk språk. Jeg har hatt en Zimbra server kjørende hjemme i 4 år, nedetid er ca 20 timer i sammenheng med oppgraderinger. Dog har jeg fast IP og fallback (dual WAN), så stabil linje er ikke noe problem. Har ikke hatt problemer med at spamfiltere kaster mail fra serveren min heller. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Zimbra er absolutt eit kvalitetsprodukt. Men når Google Apps kostar 25 kr månaden(per konto men med unlimited aliases) så er det rett og slett bortkasta tid å setja opp eigen mailserver. Zoho Mail er eit anna alternativ som er gratis opptil 5 kontoar. Alt du trenger er då 2 DNS serverar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå