Bisarre Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Min søster lånte bort en ekstern harddisk til en bekjent. Der ble den brukt på en Mac. Når hun så får den tilbake, vil ikke windows lese den. Om dette er tilfeldig, eller har noe med mac å gjøre er meg ukjent. Diskbehandleren finner den, men sier at den må initialiseres. Kan det da være at MBR er defekt. I såfall, kan det fikses? Prøvde GetDataBack for NTFS, men den finner jo selvfølgelig ikke disken. Sikkert siden ikke windows finner den. Prøvde så å ta ut disken og koble den direkte til hovedkortet. Brukte så Runtime Live CD, og kjørte GetDataBack fra den... Funket heller ikke. Saken er at det ligger masse bilder der, som søster gjerne skulle fått hentet ut. Håper noen kan hjelpe. :O) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Du kan forsøke MBRlister (se min signatur). I første rekke er det interessant å se om MBR kan leses eller ikke. Ville også forsøkt på en annen PC. Kan være et USB problem. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Den derre bekjenten har vel ikke format disken til HFS (Mac fil system) får å lagre noe på den vel? Mac kan lese NTFS disker, men kan ikke skrive til dem, akkurat som Windows kan lese filer, men ikke skrive til HFS disker. Beste er å bruke exFAT på eksterne disker, da kan både Windows og Mac bruke dem uten problemer. Hvis mulig, sjekk disken på en Mac først før du prøver noe annet. Kan dog være USB problem, men ville tro at disken ikke ville vises da. Endret 24. august 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå