Phalaxx Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hei! Har akkurat kjøpt ny pc som skal brukes til å lage fotballfilmer på youtube, nå trenger jeg bare å få klippet opp hele kamper til mindre klipp, noe jeg håpte og kunne gjøre i sony vegas pga den ekstreme kvaliteten på renderingen, men dette ser ikke ut til å fungere. Da jeg drar en hel kamp inn i vegas henger bare programmet seg opp.. Så spørsmålet mitt er, hvordan kan jeg få klippet opp store filer på rundt 7gb? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Redigerings program liker gjerne ikke veldig store lange filer. Noen kameraer splitter lange filer automatisk mens andre kommer med sofware som gjør det. Ellers lønner det seg å stoppe kamera så ofte som mulig under opptak. En PC med veldig mye Ram og separat scratch disk kan i noen tilfeller lønne seg. Fant dette splitter software som kan ta opptil 100GB, noe som ofte er begrenset i andre splitter/trim software. Noen foreslår Avidemux mens andre mener at Windows Movie Maker faktisk klarer så store filer, i tilegg har MPEG Streamclip splitter funksjon. Her er en tips video for MPEG Streamclip, bare ikke gjør som han å velg Quicktime eller andre Apple codecs for Batch; [*http://www.youtube.com/watch?v=MfaPnbOF6_c&feature=player_embedded* ] Ofte er det sånn at de små enkle programmene fungere best på store filer siden de ike har masse funksjoner som kan kræsje. Ellers blir det å teste alle forslag fra dette google søket. Lenke til kommentar
Phalaxx Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Takk for svar! Får prøve det:) Mye av problemet mitt er å få splittet for så og rendere til 60fps før jeg tar det inn i vegas. Pc-en min har 16gb ram, i7-3930k cpu og gtx780 så når det kommer til maskinen skal den ikke ha problemer! Ellers så henter jeg filmene fra tv-opptak samt store filer fra thepiratebay, ofte mpeg-2 filer og diverse som ikke fungerer i vegas tydeligvis. Vil helst ikke laste ned diverse codecs heller ettersom jeg har hørt en del ufine historier rundt dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå