Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Wifi faller ut støtt og stadig

Anbefalte innlegg

Hei. I all ydmykhet kryper jeg til korset og ber på mine knær om at noen er mer datakyndige enn meg på dette temaet. :)

Jeg har et problem med wifien min som holder på å gjøre meg gal.

Første først.

• I boligen har vi 3 PCer som bruker samme wifi samt et par Ipader og telefoner. Det er kun min PC som har et problem.
  • Problemet har oppstått også på tidligere Pcer som jeg har hatt, men ikke på noen andres.
  • Problemet er ekstra ille hjemme, men har også skjedd på andre nettverk skjønt veldig sjeldent.
  • Jeg er ganske sikker på at det er et program jeg har som kan gi dette problemet, men greier ikke å finne ut hvilket program det kan være.

Problemet er som følger:

Støtt og stadig, kanskje så ofte som 3-7 ganger pr time til tider, så faller wifien min ut. Enkelte ganger vises det ikke noe på wifi ikonet, andre ganger kommer det opp varseltrekant og melding om begrenset tilgang.

Som regel gjennopprettes internett tilkoblingen ved at jeg klikker på wifi ikonet og får opp listen over trådløse nettverk... da ser det ut som maskinen jobber litt, et par nettverk kommer til og et par faller ut, så et par sekunder senere er wifi ok igjen.

Andre ganger har jeg vært nødt å restarte både maskinen og routeren/modemet.

Finnes det noe program som kan se hvilke av mine programmer som kan forårsake dette? Eller er det noen som har andre tips til løsning?

Jeg kjører nå windows 8 på en ASUS k55vj, men har hatt problemet også på min tidligere Acer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"melding om begrenset tilgang" kan også bety at PC'en har vansker med å få kontakt med en DNS-server. Dermed vil ikke f.eks. en browser finne ut hvilken IP-adresse den skal kontakte, og ingenting skjer. Det ser ut som om du ikke har kontakt med nettet i det hele tatt, mens det i virkeligheten "bare" er DNS-problemer.

Se om det er noe unormalt med DNS-settingene til WiFi-kortet ditt.

Hvis det er satt opp til å motta DNS-adresser via DHCP (fra ruteren), se om det kan hjelpe noe å sette inn en fast verdi, f.eks. Google's 4.4.4.4

Lenke til kommentar

"melding om begrenset tilgang" kan også bety at PC'en har vansker med å få kontakt med en DNS-server. Dermed vil ikke f.eks. en browser finne ut hvilken IP-adresse den skal kontakte, og ingenting skjer. Det ser ut som om du ikke har kontakt med nettet i det hele tatt, mens det i virkeligheten "bare" er DNS-problemer.

Se om det er noe unormalt med DNS-settingene til WiFi-kortet ditt.

Hvis det er satt opp til å motta DNS-adresser via DHCP (fra ruteren), se om det kan hjelpe noe å sette inn en fast verdi, f.eks. Google's 4.4.4.4

Trodde google sine var: 8.8.8.8 og 8.8.4.4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...