Truman Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 En kamerat av meg, som forøvrig er utvekslingsstudent fra et U-land i Afrika, skulle nylig kjøpe digitalkamera hos Preus foto i Trondheim. Han spurte om å få kjøpe et digitalkamera til rundt 2000 kroner med 2 megapixler.. Betjeningen var meget behjelpelige og kunne anbefale et kjempebra kamera med disse spesifikasjonene.. Nemlig et Ricoh RDC-5300 ( http://www.imaging-resource.com/PRODS/R53/R53A.HTM ). han stolte naturligvis på betjeningen, da han ikke har så mye greie på digitalkameraer og norske selgere, og kjøpte dermed kamereat. han ante fred og ingen fare inntil han ikke klarte å overføre bilder fra kameraet til PC'en sin.. han kom derfor til meg og spurte om hjelp. jeg prøvde å installere det som var på den medfølgende CD'en.. men merkelig nok var det ikke noen Win XP-drivere med... bare til Win NT og 98.. også sa han at han hadde blitt anbefalt og kjøpt et minnekort på 128MB.. men dette kortet funket visst ikke.. jeg undersøkte litt, og fant ut at dette var et nesten 3 år gammelt kamera som det ikke fantes nye drivere til, og som kun støttet 32MB minnekort, og var gått ut av salg for lenge siden. dette kameraet ble altså solgt til vennen min for 2000(!) kroner for noen uker siden.. er ikke dette ganske kynisk av Preus Foto, og faktisk nesten på grensen til svindel? Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hvis din versjon er fullstendig riktig, så høres det lite kundevennlig ut (for å si det mildt)..... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Ta med deg kompisen din til sjappa og spør hva i hel.... de driver med. Det kamera er ikke verdt plasten det er laget av engang hvis det ikke har drivere til nyere operativsystem da og heller ikke støtter 128 mb kort... Bare vær høflig så får dere nok byttet.... Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hvis de ikke lar noen angre feks ved å få tilgodelapp (regner med at dette kameraet er ekstremt lite brukt..) så er det ugler i mosen.....uhuuuu! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå