^fmj Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Kort recap: - Skriveren sluttet å printe ut de korrekte fargene. - Kontakter butikken den ble kjøpt i, får lite hjelp blir henvist til serviceverksted. - Får ikke returlapp eller noe mer svar. - Kontakter serviceverkstedet, får beskjed om at dette dekkes av reklamasjon hvis det er feil med "ditt" og / eller "datt". - Jeg venter litt med å sende inn, holder serviceverkstedet oppdatert mens jeg forsøker å få kontakt med butikken. - Det ender med at jeg selv fikser med retur til serviceverkstedet. - Så kommer problemet, jeg sendte den inn ca. 1 uke før den passerte 5 år. Det var problem med "ditt" og "datt" slik som de antok, men de nekter meg reklamasjon fordi skriveren er over 5 år nå. - Jeg vil bare få bekreftet at jeg har mitt på det tørre, det kan da ikke bety noe at den passerer fem år mens den er på verkstedet? De har hatt den i nesten en måned nå. Først var det problemer med kvitteringen, virker som de prøver å få meg til å gi opp. Endret 27. august 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Etter hva jeg har forstått, så er du innenfor fem år reklamasjonstid så lenge du søker om reklamasjon innen disse fem årene har gått og sender den fra deg i løpet av kort tid. Om den overstiger fem år på vei til, eller mens den er på verkstedet, skal ikke ha noe å si. Ettersom det i ditt tilfelle er slik at den har passert fem år mens den er på verkstedet, så kan jeg ikke forstå annet enn at du fortsatt har reklamasjonsretten i behold. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Det er meldingen som må være sendt (eller muligens mottatt?) innen fem år. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Meldingen til verkstedet om at jeg reklamerer altså? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Ja, se fkjl pgrf 27. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Meldingen til verkstedet om at jeg reklamerer altså? I ditt tilfelle kontaktet du vel butikk først? Da gjelder fristen når du kontaktet butikk. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Hei, joda, det var hos de jeg fikk beskjed om å kontakte serviceverkstedet direkte. Da er jeg spent på hva de sier nå, jeg vet ikke om jeg orker å kverulere. Dette er takken man får for å ikke bare kaste og kjøpe nytt. Lenke til kommentar
xavii- Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hei, har samme problem, bare med garanti. Sendte den inn på garanti sak, kom tilbake ødelagt igjen, og garantien har gått ut . har vært uten pc i 3mnd(vært på den fantastiske servicen i tyskland). noen tips til hva jeg kan gjør? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Det ordnet seg til slutt, fått beskjed om at den er reparert og sendt avgårde. Jeg er glad for at det ordnet seg, det jeg tenker litt på i ettertid er hvor mange som faktisk hadde godtatt avslaget? Det tok også ganske lang tid, i underkant av en måned, det er litt i lengste laget. Jeg noterer til fremtiden at ordrebekreftelse ikke holder som kjøpsbevis, er det vanlig praksis? Pluss for at ting gikk veldig fort etter at jeg klaget siste gangen, man kommer langt med å være saklig og kortfattet. Alt i alt er jeg fornøyd og vil kontakte samme serviceverksted igjen. Siden alt ordnet seg såpass raskt uten spørsmål tror jeg reparatørens avslag kun var basert på dårlig kjennskap til lovverket, eventuelt en feil i en stresset hverdag. Nå er jeg spent på om jeg klarer å få tilbake det jeg betalte i frakt av butikken. xavii-: Mitt beste råd er å starte en egen tråd med litt mer informasjon. Det er mange kloke hoder her inne. Stå på kravene, Endret 27. august 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Det tok også ganske lang tid, i underkant av en måned, det er litt i lengste laget. Det er helt normalt, og i følge Forbrukerrådet godt innenfor "rimelig tid". Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Rimelig tid er et ganske flyktig begrep, men rent lovmessig er jeg enig i at det nok fint er innenfor det man normalt vil legge i begrepet "rimelig tid". Men hvordan man personlig opplever det er en annen sak. Fire uker fra mottatt vare til den blir sendt i retur syns jeg er litt lenge, ikke noen katastrofe på noen måte, men i det øvre sjiktet. Jeg har ikke nevnt det med et ord til verkstedet og kommer ikke til å gjøre det heller, men i en perfekt verden hadde jeg gjerne sett at det hadde gått litt raskere. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Har de hatt den på verkstedet i fire uker, eller er det fire uker siden du sendte den inn? Vesentlig stor forskjell. Siden rimelig tid er satt til 4-6 uker så kan verkstedet fort ha fire uker på seg til å reparere mangelen. Men om det er fire uker siden du sendte den inn så er det ikke sikkert at verkstedet har hatt mer enn 10 _virkedager_ på seg til å utbedre selve mangelen. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det tok også ganske lang tid, i underkant av en måned, det er litt i lengste laget. Jeg noterer til fremtiden at ordrebekreftelse ikke holder som kjøpsbevis, er det vanlig praksis? Så lenge du kan sannsynliggjøre at du har kjøpt produktet hos dem er det godt nok. Kan ikke se hvorfor en ordrebekreftelse ikke skal holde som bevis for kjøpet. Da må i tilfellet forhandler finne frem en avbestilling. Normalt sett holder det med f.eks. utskrift fra nettbanken. Da er det opp til forhandler å bevise at du ikke har kjøpt varen, enten ved å finne kvitteringen på hva du har kjøpt eller ved å bevise at de ikke hadde varen i sitt sortiment på daværende tidspunkt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Har de hatt den på verkstedet i fire uker, eller er det fire uker siden du sendte den inn? Vesentlig stor forskjell. Siden rimelig tid er satt til 4-6 uker så kan verkstedet fort ha fire uker på seg til å reparere mangelen. Men om det er fire uker siden du sendte den inn så er det ikke sikkert at verkstedet har hatt mer enn 10 _virkedager_ på seg til å utbedre selve mangelen. Den var vel verkstedet rundt 26 dager. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Som ventet er det null respons fra butikken som solgte meg skriveren. Har jeg noen andre virkemidler enn å sende mail / ringe / sende brev med betalingsinformasjon for å få tilbakebetalt returportoen? Endret 8. september 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Som ventet er det null respons fra butikken som solgte meg skriveren. Har jeg noen andre virkemidler enn å sende mail / ringe / sende brev med betalingsinformasjon for å få tilbakebetalt returportoen? Klag på butikkens side på Facebook (hvis de har en). Da pleier man å få raskt svar ettersom mange kan se klagen Fører ingenting annet frem, så kan du be Forbrukerrådet om hjelp. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 De har visst ikke telefonnummer og siste post på facebook er 28 sept. 2011, skulle tro de var konk. Det er snakk om Mshop. Jeg ser nå at det er forsvinnende lite varer på hjemmesiden. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 FIrmatelefon: 22 56 27 77 Hentet fra proff.no Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg finner også et tlf nummer: 22 92 66 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå