Newton Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Five Reasons Ballmer Had To Go Lenke til kommentar
RJ45 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Dette kan bli en god ting for M$, dei har hatt problemer med den del i det siste, windows 8 vart jo varmt motatt, Xbox one ser ut til å slite, (slippes etter jul). Men dette kan selfølgelig gå enda meir i feil retning, håper på det første Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Han ga oss Windows 8 i det minste, beste OSet noensinne! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Hvis MS er så elendig hvorfor holder de nesten hele markedet? OSX og Linux er bedre, men de dominerer ikke. Definer markedet. Markedet MS prøver å erobre er flerfoldige ganger større en det markedet MS har erobret og holder nede. MS sitt forsøk på verdensherredømme er en fiasko, heldigvis. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Se det er ikke bare Microsoft som er idioter, de finnes også blant de som styrer teknologien her på forumet som ikke klarer å bygge og drifte forum software uten å stadig finne opp nye og kompliserte ikke fungerende funksjoner som gjør posting her stadig mer smertefullt. Det har vert vakkert at Balmer har vert en hemsko for MS. MS har INGEN innovasjon, MS har INGEN filosofi utover å ha ballegrep på kundene for å skvise kundene for penger. MS har INGEN filosofi for å utnytte teknologi til fordel for alle. MS har INGEN annen agenda en å være en monopolistisk mafiaorganisasjon. Der Google, Aplle(!), Sony, Samsung, IBM med flere har "Hvordan skal vi lage noe folk vil elske og ha stpr nytte av" så tenker MS "Hvordan skal vi gjøre det umulig for folk å bruke noe som ikke er solgt av oss?". Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 I. Love. This. Company... YEEEEEEEEAH! På høy tid. Forhåpentligvis blir hans erstatning en som får de opp av urtidsgjørma. Bort med metro og låsing av DX-versjoner til nyeste OS. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Jeg skal heller ikke skryte på meg at jeg veit så mye om Balmer, men det er nå påfallende at MS har gjort stort sett bare dustete ting mens han har stått til rors. Jeg vil jo anta at han som øverste sjef har hatt siste ord i de fleste avgjørelser i MS. Dette, pluss at han ser ut som en grevling gjør at jeg tror at MS vil klare seg bedre uten ham til rors. Jeg synes du bør spise i deg det der. Utseendet har ikke så mye å si på suksess. Synes du denne mannen er særlig penere? En skikkelig riking (Warren Buffett): Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 - En forbedring som inviterer til bedre samhandling med andres produkter, nøkterne priser, verdsetting av piratkopiering, studentlisenser og lignende som innfallsport for nye brukere. De må gjerne starte med MS Office for Linux, avrunde Silverlight-prosjektet og DirectX. Avrunde DirectX?? Den må du gjerne utbrodere litt mer... Og hva Silverlight angår er vel det allerede annonsert skal opphøre for noen måneder siden? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Filler... Synes Balmer har vært en fin hemsko for MS. La oss håpe det kommer en enda større dust slik at det blir enda tydeligere hvor elendige MS er på å bruke og utvikle tekonologi for samfunnets beste. Hvis MS er så elendig hvorfor holder de nesten hele markedet? OSX og Linux er bedre, men de dominerer ikke. Spørs hvilket marked du tenker på når du sier "Dominerer", og det er vell mest desktop segmentet de har igjen.Ellers taper de på andre fronter, spesielt server markedet blir stadig tatt over av Linux. 1 Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Synes ballmer får ufortjent mye tyn. Han styrte tross alt skuta når selskapet ga ut Xbox 360, Windows 7 og WP8, som alle har vært suksessfulle. 1 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Spørs hvilket marked du tenker på når du sier "Dominerer", og det er vell mest desktop segmentet de har igjen. Ellers taper de på andre fronter, spesielt server markedet blir stadig tatt over av Linux. Nei, det stemmer ikke. Linux er desidert størst på servermarkedet ja, men de er ikke i fremmarsj. Fordelingen har vært relativt stabil i lengre tid. Microsoft er svært dyktige på å levere gode programmeringsspråk og gode utviklingsverktøy, og som et resultat har de et solid fotfeste i servermarkedet.. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Virker som mange her kjenner Balmer personlig, og har full kontroll på hvordan han har styrt skuta. Alle vet jo tydeligvis at han er en tosk som ikke vet hva han driver med. LoL. Det grenser mot latterlig å lese noen av ytringene her inne. Men da igjen, det er tydeligvis sidestilt med fred på jord at MS skulle mislykkes også. Mange bruker også mye tid på å påpeke hvor feil MS tok ved å satse på W8 slik den fremstår i dag. Ok. W8 er ikke perfekt, det er kanskje litt forut for sin tid. Men jeg sitter og skriver dette på en Lenovo Helix. Men etter litt bruk fungerer det faktisk utrolig bra. Spesielt om man også tar i bruk noe av økosystemet bundet til "metro". Ja, men kanskje burde MS la oss velge mellom W7 og W8 look på våre desktopper!!! Vell, hvis noen her inne innbiller seg at hovedmålgruppen til MS de nærmeste årene er folk med desktopper, ja så tror jeg dere bør ta en titt på markedet. Og med utvidet plattformbredde er det mer fornuftig av MS å venne folk på det nye GUI'et enn å ta hensyn til noen nerder som oss... 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Forut for sin tid? Spar meg, det er ingen grunn til å si at noe er "forut for sin tid" når det fungerer dårlig. Og MS kan jo godt ignorere desktop om de vil, men det er neppe klokt, deres markedsposisjon i alt annet er ikke like imponerende. AtW 2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Nei, det stemmer ikke. Linux er desidert størst på servermarkedet ja, men de er ikke i fremmarsj. Fordelingen har vært relativt stabil i lengre tid. Microsoft er svært dyktige på å levere gode programmeringsspråk og gode utviklingsverktøy, og som et resultat har de et solid fotfeste i servermarkedet.. Tall jeg har sett fra 2011 til 2012 viser fremgang, men jeg tenker ikke bare webservere her, alt av server drift og Google er en stor bidragsyter. Og selvsagt, du må ikke glemme NSA heller Endret 24. august 2013 av 007CD Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Linux har gått tilbake på servermarkedet over flere år, i følge artikkelen fra forrige uke. Falt til under halvparten nå. Men kvaliteten på datagrunnlaget var så som så. Har selv driftet noen IIS-servere for over et tiår siden, og håper virkelig at alt er helt anderledes nå for det var jammen ikke mye bra. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Linux har gått tilbake på servermarkedet over flere år, i følge artikkelen fra forrige uke. Falt til under halvparten nå. Men kvaliteten på datagrunnlaget var så som så. Har selv driftet noen IIS-servere for over et tiår siden, og håper virkelig at alt er helt anderledes nå for det var jammen ikke mye bra. Da tror jeg vi gir opp, jeg finner artikler som viser framgang og motgang i samme år og kvartal Tror nok det er rot med hvilken data som brukes i statestikken da, uansett det jeg selv har merket er at etterspørselen etter Linux adminer i jobb annonser ser ut til å ha økt. Størst borti Uniten, og nå begynner det å komme hit. Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Han var i allefall med på å lage verdens beste OS. Windows 7. Tør jeg spørre om hva windows 7 gjør så forbasket bra? Litt som at Obama får fredsprisen rett etter han overtar for Bush? 1 Lenke til kommentar
Fishbones Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Fuck yeah - fyren er disgusting Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Obama signerte en "uventet" nedrustingsavtale med et aggressivt Russland under Putin, det alene gjorde ham kvalifisert til fredsprisen. Så kan vi jo alle være enige at han ikke innfridde med tanke på håp. Ballmer doblet omsetningen og inntektene til Microsoft flere ganger under ham som CEO. Så kan vi jo alle være enige om at han virket ravende sprø, og feilet i å øke aksjeprisen i samme periode. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Avrunde DirectX?? Den må du gjerne utbrodere litt mer... Flott å høre at Silverlight går mot en slutt. Det var jeg ikke klar over. Dagens godnyhet. DirectX er et lukket og MS-spesifikt API som gjør tilnærmet det samme som åpne og kompatible OpenGL, OpenAL, OpenCL m.fl. At verden har to ulike API som gjør det samme betyr at store programmerer-ressurser går med til å finne opp hjulet på nytt (uten å si at det går samme vei hele tiden). Hadde MS avsluttet DirectX kunne de brukt disse ressursene til å styrke OpenGL (m.fl). Sett fra OpenGL sin side betyr det en "dobling" i ressurser og utviklingstakt. Det motsatte hadde vært umulig fordi DirectX er et lukket og Microsoft-only API. Som brukere kunne vi sett raskere utvikling og bedre ytelse og optimalisering dersom verden hadde konsentrert seg om OpenGL i stedet for å være todelt som i dag. At programvareverden er todelt i dag med tanke på DirectX og OpenGL betyr også ekstraarbeid for selskaper som lager spill og annen programvare. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå