Gå til innhold

MiniDisc til PC?

Peregrin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det finnes spillere til PC slik som CD-ROM, og de heter MD-ROM. Ikke unaturlig. Men de er vanskelig å få tak i og ganske dyre. Har sett en til rundt 5000,- for noen år siden. Morsom idé, men veldig dyrt og liten plass. 1 Minidisc er ca. 140 MB om jeg ikke tar helt feil. men det finnes iallefall :-)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Bubbles: tror du har samme minidisc som jeg har.. Hvis ikke jeg husker feil, så er det ikkeno software som følger med til denne. Du må koble til enten en optisk kabel fra pc'en til minidisc'en, og deretter må du ta opp manuelt alt du vil ha innpå der.

Eller så kan du bruke en MiniJack-MiniJack-kabel og laste over musikken din med...

Har selv lett en del etter en sånn minidisc-drive, men har ikke funnet noenting. var i kontakt med Sony Norge også, og de mente at jeg trengte en USB-til-optisk-kabel. :roll:

Si ifra hvis noen finner en slik MD-drive da.. :)

Lenke til kommentar

jeg har selv en sony mz-n505 net minidiskspiller. ettersom jeg kjøpte den bulk på ebay.com fikk jeg ikke med noen innstallasjons \ drivercder...MEN jeg gikk ned på akersmic og spurte om de hadde en innstallasjonscd til overs, hvilket de faktisk hadde. kunne vel muligens funnet denne på nettet også, men det begynner bli en stund sida jeg gjorde det..(før dc++ sin tid)...overfører med en usb1.0-optisk, går på ca 1\10 av tiden det tar å ta opp fra cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...