Lolsen1 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hei, Har mast litt tidligere om tips til kjøp av PC, men er lenge siden jeg har vært i gamet. Blir derfor ikke helt klok. Ser det er mange versjoner av i7 prosessorene i mange prisklasser. Skjermkort har jeg vel landet på GTX 780. Mtp harddisk trenger jeg ikke så mye, så en SSD disk på 420 GB hadde jeg tenkt på. Regner med at 16 GB RAM på 1600 Mhz er ok, om man ikke får mye bedre ytelse ved 2400 Mhz eller noe midt i mellom. Vannkjøling er sikkert bra om dette har noe for seg og ikke krever vedlikehold. Tastatur og mus som er bra til FPS, men også greit til MMO (altså noen programmbare knapper) Skjerm har jeg en god modell og trenger ikke. Ønsker ikke å bygge selv. Fint med tips til hva jeg bør kjøpe. Har skrevet litt over som dere ser, men utfordringen min er at jeg ikke vet om jeg skal oppgradere prosessor, eller for eksempel doble ram, eller gå for GTX Titan. Litt sånne ting. Mtp budsjett har jeg jo til rimelig gode specs, men går fort over om jeg bare trykker maks http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10790 Tenkte på noe sånt, med oppgradert SSD, men supert med tips til bedre kjøp. Fint å vite om jeg er helt på bomtur også. På forhånd takk Lenke til kommentar
iHHelg Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=779272 Meget bra Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Den beste fps musa jeg har hatt må være microsoft intelli 3.0 ! det er mi go cs mus.. old times.. :/http://www.maxfps.no/produkt/831 Endret 23. august 2013 av Richy1337 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hvis du betaler 22-23K for en PC bør du pokker meg få inn et Titankort Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hvis du betaler 22-23K for en PC bør du pokker meg få inn et Titankort Og X79 hk Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Bytt ut strømforsyningen med XFX XXX 850W, kjøp 2x EVGA GTX 780, og bytt ut SSDen med Intel 335 240GB så tror jeg dette blir bra. Hvis du betaler 22-23K for en PC bør du pokker meg få inn et TitankortTitan er et idiotisk kjøp, uansett hvor stort budsjett man har. 2 Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Bytt ut strømforsyningen med XFX XXX 850W, kjøp 2x EVGA GTX 780, og bytt ut SSDen med Intel 335 240GB så tror jeg dette blir bra. Titan er et idiotisk kjøp, uansett hvor stort budsjett man har. Ja, så SSD'em Aerow snakker om er på tilbud nå! Hos Dustinhome.no Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Skjerm? Isåfall regner jeg med du vil ha 120/144hz.? Lenke til kommentar
Lolsen1 Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Hei Takk for tips. Har tidliger blitt tipset om at GTX780 var ett bedre valg enn Titan mtp kost/nytte. Skjermen bruker jeg en eksisterende. Husker ikke specsa, men var high end for 2-3 år siden, så den venter jeg med å bytte. Dette endte jeg opp med, så tok litt av tipsene og endret litt selv, http://tinypic.com/r/2zgaxas/5 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Sjekk om det er 120hz skjerm. jeg hadde absolutt ikke gamet på en 60hz skjerm på en på pc til over 20k. Lenke til kommentar
Lolsen1 Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Hei, fant litt info på min skjerm, Skjermtype LCD-skjerm / TFT aktiv matrise Diagonal størrelse 24" Sideforhold Bredskjerm - 16:9 Standardoppløsning FullHD 1920 x 1080 Pikselavstand 0.276 mm Lysstyrke 300 cd/m2 Kontrastforhold 1000:1 / 40000:1 (dynamisk) Fargestøtte 16,7 millioner farger Responstid 5 ms (typisk); 2 ms (grått-til-grått) Loddrett gjenopprettelsesrate 76 Hz Vannrett gjenopprettelsesrate 83 kHz Video-båndbredde 205 MHz Vannrett siktvinkel 170 Loddrett siktvinkel 160 Dette er skjermen, ser at den faktisk er 5 år (tiden flyr) Kanskje jeg bør bytte den også? Setter i så fall pris på innspill på hva jeg skal ha. Har ikke noe spesielt budsjett på skjerm, men trenger ikke super high end. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Det stemmer at GTX 780 er et mye bedre valg. Titan koster 2000kr mer, men har bare noen få prosent bedre ytelse. Hvis du går for 2x GTX 780 ville jeg gått for en 120Hz-skjerm. Bruker selv en 74Hz skjerm som er mer enn nok for meg, men jeg kan skjønne at hvis du først har prøvd 120Hz, så føles nok 74Hz litt kjipt. ASUS VG248QE er en fin 144Hz-skjerm. Lenke til kommentar
Lolsen1 Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 OMG, nå gir jeg opp komplett. Dette er klagemailen jeg sendte de " Hei, Jeg bestilte en gamer PC (kundenr 663619). Jeg valgte masse deler, og trykket bestill. Etterpå ringte jeg å sjekket hvor langt tid det tok før jeg eventuelt fikk utstyret. Det viste seg at tastaturet jeg hadde bestilt (Logitech G17+) var ubekreftet og kom til å forsinke ordren min betydelig. Jeg spurte da om 2 ting, 1: Kan jeg bytte tastaturet i ett annet til samme pris? Svaret, nei. Da må jeg kansellere bestillingen og bestillte på nytt. 2: Kan jeg få ettersendt tastatur? Svaret var det samme. Kansellere og bestille på nytt. Dette er jo litt uproft etter min mening. Det bør jo være mulig å enten få byttet tastatur til samme pris, eller å få det ettersendt. Uansett, jeg kansellerte. Nå fikk jeg vite at når jeg kansellerte tok det flere dager før beløpet (ca 21 500,-) ble kreditert min konto. Usikker på om jeg gidder å bruke dere til å bestille på nytt etter denne opplevelsen, " Denne mailen sendte jeg de da, Er det noen andre forhandlere som kan konfigurere og skru sammen en PC til meg. Lite keen på å bruke komplett lengre. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Bruk prisguide.no Da ser du og hvem som er billigst. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Er det noen andre forhandlere som kan konfigurere og skru sammen en PC til meg. Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil gjøre dette selv? De fleste oppegående personer klarer fint å sette sammen en PC selv, det fins også mange guider på Youtube f.eks. Ikke minst er det svært lærerikt og interessant. Lenke til kommentar
Sigvehe Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil gjøre dette selv? De fleste oppegående personer klarer fint å sette sammen en PC selv, det fins også mange guider på Youtube f.eks. Ikke minst er det svært lærerikt og interessant. Jeg tenker det samme. Å bygge selv vil gi deg muligheten til og velge helt selv hvordan deler du skal ha. Å hovedkort er det kjempebra og velge selv. 780 sli, er veldig over the top, men du ser selv om du har lyst på det. Om du skal vannkjøle burde du ha denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=770567 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=770568 eller en av disse to etter hva du kan få plass til i kassen du velger: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769181 or http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769177. Endret 28. august 2013 av Sigvehe Lenke til kommentar
Lolsen1 Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil gjøre dette selv? De fleste oppegående personer klarer fint å sette sammen en PC selv, det fins også mange guider på Youtube f.eks. Ikke minst er det svært lærerikt og interessant. Jeg klarer nok sikkert å bygge selv ja, men velger heller å betale andre for det. For meg er det uinteressant, dog sikkert lærerikt. Det kan man vel si om alt. :-) "Bytt bremseklosser på bilen selv" "slip kjøkkenbenken selv" . "gjør regnskapet selv" Ellers takk for tips mtp. bygging. Som jeg ser er det bare komplett og multicom som tilbyr løsninger hvor man kan "konfigurere" pc`en nogenlunde, men får de til å sette sammen. Så lenge det ikke er flere enn det blir jeg vel dessverre å benytte meg av komplett igjen, til tross for møkkaservice. Om noen vet om noen som skrur sammen en PC i Oslo til greie priser er det selvfølgelig interessant. Da kan man jo velge delene sammen selv. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Du kunne sikkert lagt ut en tråd hvor en forumbruker hadde bygget PC-en for deg mot en liten penge. Digital Impuls er nok et valg også, det er folk med peiling. Ta en telefon og hør med dem. 1 Lenke til kommentar
Sigvehe Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg klarer nok sikkert å bygge selv ja, men velger heller å betale andre for det. For meg er det uinteressant, dog sikkert lærerikt. Det kan man vel si om alt. :-) "Bytt bremseklosser på bilen selv" "slip kjøkkenbenken selv" . "gjør regnskapet selv" Ellers takk for tips mtp. bygging. Som jeg ser er det bare komplett og multicom som tilbyr løsninger hvor man kan "konfigurere" pc`en nogenlunde, men får de til å sette sammen. Så lenge det ikke er flere enn det blir jeg vel dessverre å benytte meg av komplett igjen, til tross for møkkaservice. Om noen vet om noen som skrur sammen en PC i Oslo til greie priser er det selvfølgelig interessant. Da kan man jo velge delene sammen selv. Hadde gjerne bygd den for deg, jeg synes det er kjempe morsomt. Dumt at jeg bor i lofoten. Jeg tror at du kan finne noen som kunne bygge den for deg, men såklart blir det veldig komplisert. Så gjør det du føler for. Lenke til kommentar
iHHelg Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 OMG, nå gir jeg opp komplett. Jeg var selv i samme bås.Nylig bestilt pc fra dem, bestilte den 4. Tok kontakt den 21, fikk da beskjed om at de ventet på kabinett, jeg spurte om bytte, fikk nei. (Kundeservice) Sendte da som svar at jeg har ventet i tre uker, og syns noe så lite som å endre kabinett skulle gå knirkefint. /Fikk da som svar at det gikk fint, da han hadde hørt med dem. Min mening; Virker som at "kan jeg bytte den delen" er beint nei fra kundeservice i første omgang, spør du igjen er det ikke såå vanskelig allikevel. //Må ligge til at de fyller opp med vifter for meg også da, da jeg spurte om dette også, så det var positivt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå