Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusviskere Opel Vectra B merkelig?

enurs

Anbefalte innlegg

Jeg har fikset ny vinduvisker motor til min opel vectra b.

Når jeg slår de på tar vindusviskerne ett steg ned på ca 2-3 cm før de begynner reisen opp på ruten som de skal.

Noen som vet hvorfor det er slik? Om det er vanlig eller ikke?

Min ford mondeo går direkt opp.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har satt motoren et par tenner feil. Hvis du demonterer motoren igjen. Ser litt på overføringene. Tenk lego. Så skjønner du hva som skjer.

Dette er helt vanlig etter at man har byttet motor og grunninnstilt litt feil.

Ok, takk for svar.

Men jeg bytta aldri "motoren" men motor + overføringen og da rører du egentlig ikke motoren når du bytter. Du bare fjerner 3 skruer på overføringen / stavene og vips så er det klart.

Kan det være at det har vært feil fra før? Eller gjelder mitt problem også når man bytter hele pakken med motor og overføring?

Lenke til kommentar

Da må det være feil innstilt på den nye delen.

Overføringen sitter et par "splines" feil ved motoren så du må løsne denne mutteren, gi det et bank så staget løsner, juster litt og stram til. Prøv der.

Noen overføringer har låsing eller merker ved "null" punktet. Ellers så skal det vanligvis ligge helt vannrett.

Hold fingra unna overføringene når du tester er også greit å vite. Er ganske sterk denne motoren og er du riktig uheldig kan vel disse stagene klippe en finger.

Dette skjer vanligvis etter at man kun har byttet motor og satt det feil, eller måkt snø med vindusviskerene. Brukt del?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...