reer1301 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hei, Har akkurat fått en jobb som telefonselger hos Ucan2. Problemet er at de kun tilbyr provisjon, men til gjengjeld er den ganske solid. Det jeg lurer på er om jeg kan prøve ut jobben en noen uker/måneder for så å si opp hvis dette ikke er noe for meg? Usikker på lengden på arbeidskontrakten da den skal undertegnes på mandag. Jeg er student som må betale husleie og dermed er det dumt hvis jeg ender opp med å jobbe 2 ganger i uka uten å tjene penger. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Du har ikke blitt opplyst om prøvetid? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Det er vanlig at du dei seks fyrste vekene har prøvetid som innebærer at det er ei gjensidig oppsigelsestid på 14 dagar det fyrste halve året før den ordinære oppsigelsestida starter. Dette for at både du og arbeidsgiver skal kunne avbryte arbeidsavtalen på en enkel måte dersom ein av partane ikkje er fornøgde. Normalt sett så løyser dette seg også utan prøvetid då arbeidsgiver sjeldan vil ha umotiverte folk på jobb. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 På min arbeidsplass har hver nyansatte tre måneders prøvetid, altså gjensidig oppsigelsestid. Dette ble jeg informert om av arbeidsgiver allerede på intervjuet. Lenke til kommentar
Yangern Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Dersom det er fastsatt prøvetid, er det gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager, jf. aml. prg. 15-3 sjuende ledd. Hvis det ikke står noe om at første perioden av ansettelsesforholdet er prøvetid, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned, jf. aml. prg. 15-3 første ledd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå