erikstein Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg syntes NX7000 ser ut som en meget bra maskin, selv er jeg fan av compaq/ibm når det gjelder vanlige x86 maskiner (på den bærbare siden selvfølgelig). Når det gjelder wh1t3inc.: Du må være den første personen jeg har hørt om som faktisk kan klage over at en maskin er FOR stille :wink: . La oss si det sånn, en direkte sammenlikning mellom en mac og en pc er umulig. Greit at dagens pc'er er raskere (det er jo ikke til å legge skjul på). Men ingen, og da mener jeg ingen lager bærbare som Apple. Selv har jeg hatt ibm, compaq, dell bærbare (Evo og T serien til ibm f.eks) og min Gamle G4 667 overgikk de på alle måter når det gjelder som bærbar. Jeg har ingenting imot "vanlig" bærbar som jeg velger å kalle det. Jeg syntes bare at Apple lager mye mer gjennomførte bærbare pc'er enn de andre produsentene gjør. Selvfølgelig personlig mening. Dessuten så er jeg en sterk motstander av spilling på bærbar og LCD skjermer generelt Ergo jeg måler ikke hastigheten til en pc på hvor mange fps den klarer på ut2003 eller bf1942, til slikt har jeg en stasjonær som kan pumpe ut x antall hundre frames pr sec. Jeg ser heller på følgende: 1. Funksjonalitet (wlan, bluetooth, firewire/usb2.0, cdrw/dvd-rw, lydkort) 2. Vekt (viktig for meg, ikke for alle andre) 3. Utseende 4. Kvalitet 5. Pris selvfølgelig 6. Holdbarhet (da mener jeg levetiden før den må byttes ut) 7. Batteritid 8. Skjerm! 9. OSX/linux/Winxp (måtte komme) Dessuten så bruker Unni Wilhelmsen mac :wink: og hu er pen. Lynni Treekrem er jo hu stygge Jeg blander som vanlig. Rettet opp nå. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dessuten så bruker Lynni Treekrem mac :wink: og hu er pen. Alle jenter bruker mac .. alle som bruker mac er jenter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 iceraven: ok, ok, jeg gir meg nesten. Powerbook er veldig deilig, fiklet litt med en i dag. Synes touchpaden var litt stor da, men det er en vane sak. De er pene, har digg skjermer, er stillegående osv, men de virker så dumme. Ikke vet jeg, men hvis PC er lego, så er mac duplo. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 iceraven: ok, ok, jeg gir meg nesten. Powerbook er veldig deilig, fiklet litt med en i dag. Synes touchpaden var litt stor da, men det er en vane sak. De er pene, har digg skjermer, er stillegående osv, men de virker så dumme. Ikke vet jeg, men hvis PC er lego, så er mac duplo. Dumme? Jeg mener det er omvendt, Mac osx er bygd opp genialt, enkelt og avansert, mens Windows.... :wink: Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Forresten, prøvde du de nye powerbook'ene? Jeg trodde ikke det var noen norske butikker som hadde fått inn de nye ennå... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Genialt, enkelt og avansert? Hvordan i får du det til? Noen som har testa beta-versjonen av det nye Windows? Høres ut som en Apple rip-off. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Genialt, enkelt og avansert? Hvordan i får du det til? Noen som har testa beta-versjonen av det nye Windows? Høres ut som en Apple rip-off. Hvordan osx kan være genialt, enkelt å bruke og avansert? Prøv det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Så sitter jeg da på os x et par timer til dagen. Kribler i hele meg når jeg kommer hjem til windows. Hva er greia med skygger bak hvert eneste vindu? Teit! Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Enhver Pc bruker med respekt for seg selv tilpasser maskinen akkurat slik de selv vil ha den med skins her og der, knapper og shortcuts i hytt og pine, og lekre damer eller biler i bakgrunden Man gjør det til hva man vil! Lenke til kommentar
Jave Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Enhver Pc bruker med respekt for seg selv tilpasser maskinen akkurat slik de selv vil ha den med skins her og der, knapper og shortcuts i hytt og pine, og lekre damer eller biler i bakgrunden Man gjør det til hva man vil! word.... Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei, Skjønt jeg har vært ute av bærbar-debatten ettpar år nå, lurer jeg på hvorfor Dell ikke er med blant alternativene? Er dette hovedsakelig på grunn av batteritid, eller er det andre årsaker? Jeg er på utkikk etter en kraftig maskin, og har noenlunde de samme behov, og har fått intrykk av at både Dell Latitude og IBM's Thinkpad kunne svare til disse behov... Hvorfor, please svar , er ikke disse med i debatten> mvh, Chris Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei, Skjønt jeg har vært ute av bærbar-debatten ettpar år nå, lurer jeg på hvorfor Dell ikke er med blant alternativene? Er dette hovedsakelig på grunn av batteritid, eller er det andre årsaker? Jeg er på utkikk etter en kraftig maskin, og har noenlunde de samme behov, og har fått intrykk av at både Dell Latitude og IBM's Thinkpad kunne svare til disse behov... Hvorfor, please svar , er ikke disse med i debatten> mvh, Chris Dell gir mye for pengene, men det inkluderer også plastikk for å si det sånn... Hvis du skal være mye på farten og vil ha en solid bærbar, så tror jeg ihvertfall ikke dell 8600 er noe for deg. Da ville jeg gått for en hp nx7000 eller acer 803lci. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Så sitter jeg da på os x et par timer til dagen. Kribler i hele meg når jeg kommer hjem til windows. Hva er greia med skygger bak hvert eneste vindu? Teit! Jeg er helt enig i at det kan bli litt for mye skygger! Spesielt bak drop down menyer! Unsanity har gjort noen hacks som fjerner disse. WindowShade X har masse funksjoner, men koster penger. ShadowKiller fjerner enkelt og greit skygger bak vinduer og menyer og det er gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå