Gå til innhold

Nikotin og konsentrasjon

EnRandomDude

Anbefalte innlegg

Hey hey!

Sluttet å snuse for to mnd siden. Føler meg helt retard. Bokstavelig talt. Konsentrasjonsevnen min har fått en stor knekk. Noen som har klart å slutte permanent som vet hvor lenge dette varer? Gidder ikke å bruke 1500kr/mnd på å snuse når jeg skal begynne å studere igjen og blir en fattigmann, men hvis alternativet er å fortsette å være like redusert mentalt, så er det et enkelt valg.

De andre abstinenssymptomene har jeg greit å holde nogenlunde i sjakk ved hjelp av nyvunnen treningsnarkomani, så kjedelig om dette skal forkludre økonomien min.

Endret av EnRandomDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sluttet i begynnelsen av januar selv. Tipper dette er ganske individuelt, men det blir gradvis bedre selv om savnet sitter der enda. Har blitt bedre etter at jeg startet å røyke pipe en gang i uka da. Ikke ofte nok til at jeg blir hekta igjen, og jeg savner ikke nikotinen som en død kone lenger. Men jeg ville fortsatt å holde meg unna. Begynte ikke med pipen før jeg gikk et halvt år uten.

Lenke til kommentar

Død kone er en ganske god beskrivelse av savnet.

Nei, hvis jeg rører noe nikotin nett nu kommer jeg nok til å bli avhengig igjen. Kan vel egentlig si at jeg er avhengig, bare at jeg allikevel ikke snuser. Har egentlig ikke vanvittig mye imot å snuse, men når jeg prioriterer å kjøpe snus fremfor sunn mat blir det bare tåpelig. Har tenkt at jeg godt kan begynne å snuse igjen når jeg er ferdig utdannet, men prospektet av å ha dårlig råd de neste fire årene pga. snus er rett og slett noe jeg ikke kan tillate meg selv.. om konsentrasjonen bedrer seg i alle fall. :)

du får prøve nikotinplaster/tyggis når du trenger å konsentrere deg

lykke til med sluttinga

Takk! Men vil ikke det føre meg tilbake til start mtp. avhengigheten?

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Sluttet selv med snus for to uker siden og det har gått overraskende bra. Er veldig heldig som av en eller annen grunn ikke har et eneste abstinenssymptom.

Jeg tror du bare må fortsette som du gjør nå, evt. kan du jo begynne å snuse tyggis og lignende. Vet at det funker for noen. Ikke nikotintyggis, men at du faktisk putter en tyggis oppunder leppen. Fins også andre tråder som handler om snusslutt med masse tips. Ville ikke begynt med nikotintyggis, er tross alt nikotin du er avhengig av.

Lenke til kommentar

Hey hey!

Sluttet å snuse for to mnd siden. Føler meg helt retard. Bokstavelig talt. Konsentrasjonsevnen min har fått en stor knekk. Noen som har klart å slutte permanent som vet hvor lenge dette varer? Gidder ikke å bruke 1500kr/mnd på å snuse når jeg skal begynne å studere igjen og blir en fattigmann, men hvis alternativet er å fortsette å være like redusert mentalt, så er det et enkelt valg.

De andre abstinenssymptomene har jeg greit å holde nogenlunde i sjakk ved hjelp av nyvunnen treningsnarkomani, så kjedelig om dette skal forkludre økonomien min.

Etter 2mnd er det kun det psykiske igjen. Tok meg ca 6mnd før jeg helt sluttet å tenke på røyk sist jeg sluttet. Var uten røyk i 1,5 år før jeg begynnte igjen pga av en utro eks. Ja jeg er en idiot :p

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på e-sigg faktisk. Billgere enn snus er det jo også. Liker ikke nikotintyggis, plaster klør og snus gjør at tennene blir brune, så det er mulig det er det beste alternativet. Får se hva jeg gjør om syv dager, når jeg får penger på konto. I mellomtiden skal jeg veie det opp og ned og i mente.

Hvilken styrke lønner det seg i såfall å velge? Snuste ca. en boks om dagen.

Lenke til kommentar

Nikotin øker konsentrasjonsevnen, da spesielt "sustained attention" eller våkenhet. Men når man beveger seg fra laboratorium til hverdagen så ser ikke effekten ut til å være så veldig stor ( http://ovidsp.uk.ovid.com/sp-3.9.1a/ovidweb.cgi?&S=NGFGPDKJHJHFIOHLFNNKEFOFCCBLAA00&Link+Set=S.sh.22%7c1%7csl_10 ), dessuten har røyking og snusing selvsagt også negative effekter som man må være obs på.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på e-sigg faktisk. Billgere enn snus er det jo også. Liker ikke nikotintyggis, plaster klør og snus gjør at tennene blir brune, så det er mulig det er det beste alternativet. Får se hva jeg gjør om syv dager, når jeg får penger på konto. I mellomtiden skal jeg veie det opp og ned og i mente.

Hvilken styrke lønner det seg i såfall å velge? Snuste ca. en boks om dagen.

Jeg er ikke sikker da jeg aldri har snust selv, men jeg vil anbefale å kjøpe noen forskjellige ''ejuicer'' i forskjellig styrke, for å finne ut av hva akkurat du liker best, som f.eks 11 mg til 15 og helt opp til 18 eller 20.

Har du flere spørsmål så ikke nøl med å spørre i tråden! Vi er mange som er veldig glade i hobbyen vår og damping, så vi kan svare på det meste du lurer på. INGEN spørsmål er for dumme! :)

Lenke til kommentar

Kakafoni: Det er akkurat sustained attention jeg sliter med. Vanligvis ville jeg hatt null problemer med å lese rett igjennom denne studien og få med meg alt, men nå er det som om hjernen min slutter å fungere etter et par paragrafer, så klarer jeg å pushe videre til jeg er halvveis, så mister jeg konsentrasjonen igjen. Selv det å skrive svar på forumer krever mye mer konsentrasjon enn det ville gjort før. (Og jeg har vanskeligere med å forstå det jeg leser enn jeg vanligvis ville hatt)

Så om det er noen som har sluttet i lengre tid og ikke benytter nikotin som kan gi meg en idé om hvordan det blir etterhvert hadde det vært kult! For halvparten av tiden er jeg glad for å være snusfri. Den andre halvparten bruker jeg på å argumentere for nikotin. Idiotisk! :p

Endret av EnRandomDude
Lenke til kommentar

http://www.spectator.co.uk/life/the-wiki-man/8895881/so-maybe-its-true-smoking-does-make-you-smarter/

http://www.sott.net/article/235216-Science-is-conclusive-Tobacco-increases-work-capacity

Haha. Tror e-sigaretter vinner asap når jeg får penger. :p

Sitter med en snus under leppa nå og kommer nok aldri til å slutte.

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...