Harald Gjerholm Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Lys og skygge Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hadde du dempa lyset og økt kontrasten hadde du nok fått enda mer utbytte av lys kontra skygger. Hvorvidt det hadde hentet ut andre detaljer bedre ser man først etter prøving. Komposisjonen skaper god dybde i bildet. Nå kjenner jo ikke jeg til hva som er utenfor bildekant oppe, men reagerer litt på at lampekuppelen står og stanger i bildekanten oppe. Jeg tenker kanskje litt mer oppe og et kutt nede på oversiden av grøntforet nede i høyre hjørnet for da hadde nedre linje i veggen til venstre gått rent ut på nedre ramme med litt luft til hjørnet og det skaper spenning. Scroll ned og ta en titt. Arkitekturbilder er ikke enkle for det er alltid noe man har oversett og som blir oppdaget av andre eller man oppdager det selv etter opplasting - og da er det for sent for bordet fanger som det så vakkert heter. Roar Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Hadde du dempa lyset og økt kontrasten hadde du nok fått enda mer utbytte av lys kontra skygger. Hvorvidt det hadde hentet ut andre detaljer bedre ser man først etter prøving. Komposisjonen skaper god dybde i bildet. Nå kjenner jo ikke jeg til hva som er utenfor bildekant oppe, men reagerer litt på at lampekuppelen står og stanger i bildekanten oppe. Jeg tenker kanskje litt mer oppe og et kutt nede på oversiden av grøntforet nede i høyre hjørnet for da hadde nedre linje i veggen til venstre gått rent ut på nedre ramme med litt luft til hjørnet og det skaper spenning. Scroll ned og ta en titt. Arkitekturbilder er ikke enkle for det er alltid noe man har oversett og som blir oppdaget av andre eller man oppdager det selv etter opplasting - og da er det for sent for bordet fanger som det så vakkert heter. Roar Takk for kommentaren - enig med lampa ellers ikke - sånn er det bare. Ny versjon lagt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg