Gå til innhold

coolpix 3100, batteriproblemer

Anbefalte innlegg

Hei har hatt et nikon coolpix3100 i 1 måned, og har store problemer med batterilevetiden. Ofte skal det ikke mer enn noen få bilder før batteriindikatoren begynner å indikere lavt batterinivå. Har ladet batteriet helt opp og ut flere ganger, og også prøvd med vanlige AA batterier, men får samme oppførsel her. Har lest på nettet om folk med samme problem, men her har en firmware-oppgradering av kameraet hjulpet. Det hjalp ikke meg, har nyeste versjon (v1.2) av programvaren. Har andre hatt samme problemer med dette kameraet? Eller har jeg bare vært uheldig og burde snarest returnere kameraet og få et nytt som fungerer perfekt?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelpen. Følte at jeg hadde ladet batteriet opp og ut nok ganger før jeg skreiv innlegget, men prøvde en gang til rett etter å ha postet her og da ble det sus på sakene :) Var nok litt for bekymret og utålmodig...

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det kan lønne seg å file litt på batteripolene før man lader batteriet første gang... ja, det er ikke tull. Jobber i fotobutikk, og etter at mange kom inn og klaget over dårlig batterilevetid, kontaktet vi Interfoto (norsk importør av Nikon), og de tipset oss om dette. Det viser seg at det virker.

Uansett må disse batteriene "trimmes" litt før de oppnår full kapasitet (lades ut og opp noen ganger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...