Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta realfag på privatskole eller privatunderviser

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ta R1, R2 og fysikk1 og tenkte inntil nylig at jeg skulle ta det på Sonans.

Men så fant jeg ut hvor dyrt det er og så en tråd på Kvinneguiden hvor en del folk sa at det ikke var så bra.

Så valget mitt står nå mellom privatundervisning fra Studenthjelp (de har dobbelttimer for 1000kr og jeg har hørt gode ting om de, så det er det jeg har mest tro på). Eller så kan jeg ta fag på Bjørknes. Men selv med pakkeprisen hos Bjørknes kostet det mer enn 2600kr/time og jeg synes det blir i overkant dyrt med tanke på hva prisen er for privatundervisning.

Er det noen her som har erfaring? Er det noe ekstra magic man får hos Bjørknes eller Sonans kontra å ta privattimer? Fått utbytte av å kunne ha kollokvie f.eks?

Noen her som har erfaring med Khan Academy til forberedelse av fag forresten?

Endret av EnRandomDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow.

Jeg synes det er helt sinnsykt at Sonans og Bjørknes kan ta de prisene. Greit nok, jeg har hørt gode ting om Bjørknes, men når man får privattimer til en femtedel av prisen for forelesningene til Sonans, så skjønner man at man betaler for en tom merkevare.

Digger profilbildet btw!

Endret av EnRandomDude
Lenke til kommentar

Wow.

Jeg synes det er helt sinnsykt at Sonans og Bjørknes kan ta de prisene. Greit nok, jeg har hørt gode ting om Bjørknes, men når man får privattimer til en femtedel av prisen for forelesningene til Sonans, så skjønner man at man betaler for en tom merkevare.

Digger profilbildet btw!

Kan ikke det være pga antall undervisningstimer også da? Eller er det et fast timeantall?

En kompis betalte i underkant av 8 000 kr for ett fag ifjor høst, og han gikk ut med 2 i R1. Det kan være at han suger i matte eller at han ikke lærte noe fornuftig fra de privattimene hos Sonans.

Det å ta et fag som privatist krever motivasjon og selvdisiplin. Selv om lærerne ikke er av toppkvalitet kan jeg ikke se at det er mulig for en person å få 2 i R1 dersom en virkelig har jobbet jevnt i faget. Nå kjenner jeg ikke denne personens forutsetninger, men jeg antar at h*n da er ekstremt svak i matematikk og burde egentlig ikke ha valgt R1 eller bare mangler selvdisiplin. Det spørs jo også på hva han satset på eksamen også. Kanskje han bare ønsket å bestå i faget?

Lenke til kommentar

Ett år. Repeterer 1T først, så tar jeg R1, deretter tar jeg eksamner i fagene, så tar jeg R2 og fysikk, deretter eksamner. Skal pløye meg gjennom alle oppgavene i T1-boka ved å jobbe minst 3t daglig (i alle fall fem dager i uken) — for å bli ingeniør bør man tross alt ha et veldig godt mattefundament. Hadde en privattime her om dagen og var veldig fornøyd med det. Fikk hjelp med et par ting jeg hadde rotet med.

Mulan: Det var fast timeantall hos både Sonans og Bjørknes. 11timer for R1, R2 og FYS1 på Sonans. På Bjørknes var det 37.000 for 14timer. Synes det blir litt i meste laget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...