Gå til innhold

Trådløst rele


Anbefalte innlegg

Hei

 

Finnes det noen ferdige produkter som fungerer akkurat som et rele, bare at det trådløst? Har input som kan være on/off, og trenger dette overført trådløst til en bil. Alle løsninger med en liten fjernkontroll baserer seg på at det overføres en "on" eller "off" status en gang. Siden mottaker er koblet til tenninga på bilen, er ikke denne nødvendigvis alltid på. Når mottaker slås på, må den lese aktuell status på sender. Ser for meg at man må ha en sender som kontinuerlig sender status på input til mottaker. Delay på 1-2 sekunder er akseptabelt, men 10 sekunder blir for mye.

 

Finnes noe sånt?

Endret av Storfe_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en sånn slik enhet jeg nevner i første innlegget. Den overfører ett "klikk" også er det stille på overføringa. Er mottaker avslått når signalet sendes, blir det aldri mottatt. Jeg trenger en senderenhet som sender kontinuerlig status på knappen som er koplet til den.

Endret av Storfe_
Lenke til kommentar

Ja, Ansonic har stabile produkter for overføring av trådløse relesignaler, dem går ikke i hvilemodus og dem fungerer hver gang, år etter år. Men du må regne med å betale 2-3.000,- for et slikt sett. I den nedre prisklasse så kan jeg anbefale dette settet som er meget stabilt. Det må bygges om og modifiseres litt for å dekke ditt behov, men det er ikke så vanskelig for dem som kan litt om elektronikk. http://www.ebay.com/itm/Wireless-Remote-Switch-Control-f-Canon-EOS-40D-50D-5D-6D-7D-Digital-SLR-Camera-/171111941558?hash=item27d71105b6

Lenke til kommentar

Har en bil-detektor som detekterer om en bil står parkert på en bestemt plass utenfor garasjen. (Nortech TD136). Ønsker varsling i bilen når utgangen på dette TD136 er aktivert. (I praksis; at det spilles av en tone i bilen når jeg starter den, samtidig som det står en bil parkert på en gitt plass).

 

Bildeteksjonen er lagt og alt i orden, har igjen varslinga når jeg starter bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...