Daily-Drifter Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hei, Har en litt eldre rigg bestående av følgende komponenter: Asus Rampage Formula 4gb pc8500 ddr2 E8400 3ghz dual core HD4870 512mb Jeg spiller cs global offensive og det funker ganske bra på en blanding av low/medium i 1080p (alltid over 100fps) nå spiller jeg payday 2 med alt på low og litt lavere res og det flyter også veldig bra. Fikk lønn i dag og lurer på om jeg skal bestille ett nytt skjermkort, hvilket bør jeg gå for da som blir en fin balanse mellom mer gpu power uten at cpu bottlenecker for mye? skal sies at jeg kjøpte et vannkjølingskit til cpu for en stund siden som ikke er montert enda, har kjørt cpuen i underkant av 4ghz på luft før, så tror jeg skal kunne ha 4ghz 24/7 clock med vannkjølingen. Hvilket skjermkort bør jeg gå for da? alternativet blir å kjøpe helt ny pc, men kan den gamle haugen leve en stund til vil jeg helst vente litt til. Mvh Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Skjermkortet ditt er nok mer "utdatert" enn prosessor og hovedkort; tatt i betraktning hva som er skjedd av fremskritt siden det var nytt. Jeg ville kjøpt et skjermkort (Et GTX 770 "OC" eller GTX 680 til kampanjepris). Det vil du uansett kunne ta med deg om du ser deg nødt til å oppgradere resten senere. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 (endret) så det er egentlig overkill for oppsettet mitt nå? denne pcen er vel omtrent 4 år gammel nå, så når jeg bytter vil jeg bytte ALT og la pcen være komplett og fungerende og donere til samboer ellerno. Er litt kjedelig å ta med den viktigste gamer komponenten fra en gammel pc til ny rigg hva er beste kortet mtp pris, cpu (@ 4ghz) og gpu performance da? Endret 23. august 2013 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 En bekjent av meg har en E8500@4Ghz med et HD 4890, og for et år siden byttet han til et GTX 570 og merket markant bedre ytelse i alle spill. I dag tipper jeg du kan kjøpe et av disse "mid range gaming" kortene som f.eks, GTX 760 og minst doble ytelsen. ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790895 - det er et lite hestehode kjappere enn GTX 570) http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-4870-vs-GeForce-GTX-760 1 Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 haha nice! takk for bra tips! tenker jeg monterer vannkjølinga og kjøper nevnte kort til 2k. da varer nok pcen en stund til er tvilsom til bf4 f.eks som de hevder kjører elendig på dual core, men kan jeg utsette nytt pc kjøp til neste høst blir det monster-rigg da istedet veldig bra misantropen, får en + av meg Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Kan tipse om at Dustin har tilbud på GTX 770 i helgen: http://www.dustinhome.no/product/5010751899/gigabyte-geforce-gtx-770-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=productbox_top_startpage_WeekendRush_5010751899%20_130823 2 Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 kjøpte meg GTX 670 2gb på komplett for 1800kr hehe + den AOC 144hz skjermen. skal ta noen før/etter benchmarks med stock speed og gammel gpu og max OC og ny Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 da er vannkjøling og gpu montert. kjører stabilt på 3,9ghz nå med 63 grader full load med vifta på minimum på radiatoren. cs go ble VELDIG responsivt, spesielt med 144hz skjermen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå