Thor'en Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Moon Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Ser ganske bra ut i liten størrelse, men du har nok "knust" bildet med altfor hard etterbehandling. (Kanskje du skulle legge ut en rett-fra-kamera-versjon?) 1 Lenke til kommentar
Thor'en Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Ser ganske bra ut i liten størrelse, men du har nok "knust" bildet med altfor hard etterbehandling. (Kanskje du skulle legge ut en rett-fra-kamera-versjon?) Er dette en "rett fra kamera konkurranse"? På dette bilde valgte jeg å kjøre en noe aggressiv støyfjerning og har dermed fjernet en del detaljer som pga. oppløsningen likevel ikke bidro til å gjøre bilde bedre. (Dette var min egen vurdering da jeg redigerte/framkalte bildet.). Mulig det ble litt mye, men knust? (Skjønner jo hva du mener) Målet var at bilde skulle se bra ut........... Takk for tilbakemelding og ha en fortsatt fin dag. ;-) Endret 23. august 2013 av Thor'en Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hei. Dette bildet synes i utgangspunktet å ha potensiale, da en rekke detaljer ser ut til å være skarpe og med god kontrast. Imidlertid er nok den digitale etterbehandlingen, - som Slettamann også er inne på, noe kraftig. Det kunne vært interessant å se dette bildet med mer beskjeden bruk av redigeringsverktøy. Vennlig hilsen Albert Andersson. 1 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Syns bildet er helt ok. Noe softere etterbehandlet i V2. Tok en kikk på noen bilder Thor`en har lagt ut her og vil si bildene hans er skarpe og flotte. Det å oppskarpe bilder er en del av prosessen med foto etter min mening. Selvfølgelig kan man dra litt for hart i spakene slik at det "glitrer" i kantene på detaljene men kan ikke se noe galt med dette månebildet etter min vurdering. Jeg er jo heller ingen expert på dette området, kun selvlært. Kansje Slettemann og Bralte kan utdype nærmere i detalj hva som er galt med etterbehandlingen? Mulig dere ser noe som vi andre ikke ser da dere sikkert har drevet med foto og redigering lenger enn meg (ca 3 mnd) 1 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Nyttig link for å ta bilder av månen.http://photographylife.com/how-to-photograph-moon Lenke til kommentar
Thor'en Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 V3 er beskåret ellers rett fra kamera. Mvh Thor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg