Åsmund Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hvordan får jeg normal srround (pro logic) med nforce lydkortet? Slik som når jeg spiller divx og slikt. Bruker digital utgang. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 velvel....... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 velvel en ny dag i dag.....ingen som har fått det til? er litt viktig for meg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 DivX har som regel ikkje surroundlyd. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Svært mange divx filmar har ac3 lyd. I gode avspelarar som bsplayer og viplayer kan ein stille på filtera og der kan ein velge Pro Logic, men om du klarar å få det på digitalutgangen veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 er det ikke slik at en får pro logic ut av stereo, som en videospiller? Er da dette kun med vhs kasetter? Jeg mener jeg har hatt pro logic på det gammle msi hk midt, via digitalutgangen. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 er det ikke slik at en får pro logic ut av stereo, som en videospiller?Er da dette kun med vhs kasetter? Jeg mener jeg har hatt pro logic på det gammle msi hk midt, via digitalutgangen. Da har du vel spilt av en stereo-fil på PC'en, som ble upmixet til Pro Logic. Det stemmer det du sier, at man bare får Pro Logic av et stereosignal. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 hvordan får jeg normal srround (pro logic) med nforce lydkortet? Slik som når jeg spiller divx og slikt. Bruker digital utgang. Du trenger et AC3-filter for DivX tror jeg, ellers må du huske å sette opp surround-innstillinger for høyttalere og at det skal bruke digital-lydutgang i nForce-kontrollpanelet. Sjekk ellers denne FAQ'en angående nForce-lyd. Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 AC3 og Pro Logic er 2 forskjellige måter å få surround på. De har ingenting til felles. AC3 er en digital standard, og har 5 lydkanaler + bass (midtfront, høyre og venstre front og høyre og venstre bak). Pro Logic er analog, og har 3 lydkanaler (høyre og venstre front, og bak). Selv om man som regel har 2 høytalere bak, er disse bare i dobbelt mono. Dersom du har en digital utgang på lydkortet ditt (og lydkortet støtter det), kan du få AC3 lyd. Det krever at filmen (eller lydfila) du spiller på pc'en er kodet i AC3 format, og at du har et lydsystem som kan dekode AC3 lydsignalene (feks en DolbyDigital forsterker eller et høytalersett som støtter det). For å få Pro Logic (som jo er en "gammel" lydstandard) må du bruke den analoge lydutgangen på lydkortet ditt. Du må også ha en forsterker som støtter Pro Logic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå