Hazelhart Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg skal fordype meg i et tema om selvmord, og må lese tre bøker om dette. Jeg har akkurat blitt tildelt oppgaven, så jeg lurer på om noen kan anbefale meg bøker som de har lest selv og mener kan være bra materiale. Lenke til kommentar
UglyCasanova Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Spennende tema, og det er mye å velge mellom. http://www.med.uio.no/klinmed/forskning/sentre/nssf/formidling/litteratur/litteratur-og-referanselister/skjonn_litteratur.htmlLykke til! Lenke til kommentar
yeidof Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Det hadde hjulpet om du forklarte tema/ problemstilling for oppgaven, samt om forfatteren må være norsk etc. Regner med at du ikke er på utkikk etter type krimbøker, men heller romaner som tar for seg personens tanker og følelser? Eller er du ute etter en bok som tar for seg hva slags påvirkning selvmord har for de pårørende? Selvmord; et personlig og samfunnsmessig problem av Nils Retterstøl. 2002. Mysteriet mamma av Trude Lorentzen. 2013. Men tankene mine får du aldri av Sverre Asmervik. 1984. Det er slutt mellom Gud og meg av Katarina Mazetti. 1997. Glassklokken av Sylvia Plath. 2004. Gi nærmere tilbakemeldinger om selve oppgaven, så kan vi hjelpe deg med å plukke ut de mest sentrale bøkene. Endret 27. august 2013 av yeidof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå