Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

For høyt turtall

tomastel

Anbefalte innlegg

Jeg har en Aprilia SX 2011-modell med påmontert Yasuni Cross. Jeg er veldig fornøyd med toppfarten på effektanlegget, særlig akselerasjonen.

Men noe jeg ikke liker er at jeg må kjøre på veldig høyt turtall for å holde høy fart.

Er det noe jeg kan gjøre for å få sykkelen til å kjøre på lavere turtall samtidig som jeg beholder samme toppfart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du med original dreving? isåfall kan du dreve opp minst 1 tann på fremdrevet.

Husket du å bytte dyse?

Takk for svar. Jeg byttet dyse samtidig som jeg satt på effektanlegget. Kjører også med original dreving. Har hørt at å dreve opp kan hjelpe, men var ikke sikker. Vil jeg bare trenge å bytte fremdrevet? Vet du hvilket drev jeg vil trenge?

Lenke til kommentar

Tror dreving vil gjøre problemet ditt værre.

Hvis det du sliter med lav effekt på lavere turtall. Det er ikke så unormalt med effektanlegg, spesielt ikke hvis du har veldig liten forgasser.

Tror dreving vil gjøre problemet ditt værre.

Hvis det du sliter med lav effekt på lavere turtall. Det er ikke så unormalt med effektanlegg, spesielt ikke hvis du har veldig liten forgasser.

Hva tror du vil løse problemet da? :)

Lenke til kommentar

Problemet her er vel ikke at det er lav effekt på lavere turtall, men at du må ha høyt turtall for å få fart.

Kjører du med original drevingen gjør dette til at du drar ut girene veldig fort, men fortsatt ikke får noe veldig fart uten å tyne den veldig.

Problemet er da at du må dreve opp fremdrevet.

Tolker det slik ettersom du sier akselerasjonen er bra :)

Lenke til kommentar

For å være helt erlig så er jeg usikker på akkurat den mopeden. På en moped jeg hadde så måtte jeg opp i forgasserstørrelse for å få bra midt- og bunndrag. Jeg ville starta med å dobbeltsjekke at alle forgasserinstillingene er 100%. Lufte/bensinskrue, nåla og hoveddyse. Hvor stor er forgasseren som står på?

Edit: Litt vanskelig å tolke. Hvis du har samme drag på lavere turtall som før men mere effekt på høyt turtall så er det lite som vil hjelpe utenom sylinderbytte. Hvis toppdraget ditt økte samtidig som bunn og/eller midt-draget forsvant så kan det være andre problemer som f.eks. forgasserinstillinger eller størrelse.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...