Gå til innhold

Powershot G15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Nautica, G-serien faller fort mellom to stoler. Det passer nesten bedre som eneste kamera for de som ikke vil ha flere å velge mellom.

Jeg kjøpte meg et billig brukt G12 da jeg ikke får tilbake S100 fra fruen, men har ikke fått den store følelsen for det ennå. Det har god betjening med mange knapper og hjul, men er ikke så mye mindre enn et speilløst NX200 som gir bedre bilder.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen på S100/110 er at S100 har GPS, mens S110 har touchbetjening og WiFi. Prisforskjellen er et par hundrelapper.

En annen forskjell er at sort modell er litt ru og gir bedre grep enn den glatte versjonen i sølv.

Forøvrig har jeg hørt mye skryt om Sony RX100, men det er dyrere enn G15 i pris.

G15 kommer sikkert til å dette i pris når det raskere (ny prosessor) G16 kommer i butikkene om en måned.

NB! Små kamera spiser batterier til frokost, FotoVideo har tilbud på uoriginalt batteri til S100/110 til kun kr 49. Vanligvis må man kjøpe på eBay for å få så billig:

http://www.fotovideo.no/Produkter/Batteri--and--lader/Oppladbart-Batteri/GP/GP-Batteri-VCL014-Canon-NB-5L-116125-p0000094927.aspx

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...