Gå til innhold

Hvor lenge skal man vente?

Gabri3L

Anbefalte innlegg

Ser ut som Lefdal har tustet bort laptoppen min som de tok inn for reparasjon. Siste oppdatering på service-siden demmes var 12.08.13. Da sa de at laptoppen var ferdig reparert, og nå på vei tilbake til butikk. "Normalt tar transporten 3-5 dager." Siden har det vært stille. På telefon i forgårs sa de at laptoppen skal garantert være i butikken nå. Men jeg sa det er for langt å kjøre bomtur, så det hadde vært fint å få bekreftet at maskinen faktisk er der. Da sa de at de skulle sende mail til butikken, og be dem kontakte meg med oppdatert info. Alt jeg fikk dagen etter var en sms, der det stod: "Hei. Vi venter fortsatt på din PC i retur fra verksted. Du vil motta sms så snart den er ankommet vårt lager. Mvh".

Har noen opplevd liknende? Hvordan ble det i så fall løst? Dette er snakk om en "gamer-laptop", så evt. lånegjenstand er jo en vits. Har de tustet bort min laptopp skal de værsågod få lov til å skaffe meg en ny! Men hvor lenge har Lefdal anledning til å "vente" på laptoppen fra verkstedet? Det tok 2 dager fra den ble sendt til den var fremme på verkstedet. Da skal returen ihvertfall ikke ta 11 dager! Sur nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen ble levert den 03.08.13. Nå var jo det en lørdag, så jeg skal ikke klandre dem for at maskinen ikke ble sendt videre til verksted før den 5. Verkstedet mottok maskinen 07.08.13. Dette var en reklamasjon ja. På telefon fikk jeg oppgitt at prosessoren ble testet og funnet defekt, og byttet. Maskinen forlot verkstedet igjen 12.08.13. Altså 11 dager siden.

Lenke til kommentar

At maskinen bruker lang tid fra verksted til butikk, gir deg ingen ytterligere rettigheter enn om den bruker tilsvarende lang tid ekstra på verkstedet. Så lenge total avhjelpstid inkludert frakt er innenfor rimelig tid, er det irrelevant om maskinen er på verkstedet eller i frakt, selv om de ikke vet hvor den er.

Forbrukerrådet har anslått rimelig tid for avhjelp til maks 5-6 uker. Har du ikke hørt noe innen 5 uker fra innleveringsdato, kan du begynne å kreve hevet kjøp.

Har du bedt om lånegjenstand, men ikke blitt tilbudt en laptop med nær tilsvarende spesifikasjoner som din, er rimelig tid kortere (maks fire uker?).

Lenke til kommentar

Takk, det stemmer bra overens med hva jeg fikk opplyst av forbrukerrådet på telefon i dag.

Jeg ringte uansett Lefdal og etterlyste maskinen igjen, etter et par timer fant de den og sendte meg hentemelding. Så da er saken ute av verden i denne omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...