Gå til innhold

Kjøp av stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil gjerne kjøpe meg en rimelig stasjonær PC, og har tatt utgangspunkt i komplett.no sin Komplett Office iFive som man kan konfigurere (jeg er blank på PC og kan ikke sette sammen selv, Komplett gjør dette):

Noen som har innspill på dette oppsettet? Jeg er usikker på hvilket skjermkort jeg trenger (og om jeg trenger det), maskinen vil ikke bli brukt til spilling, men kontorarbeid, poker, surfing, film/musikk. Kom evt. gjerne med forslag til et rimelig skjermkort som dekker disse behovene.

Kunne jeg klart meg med noe enda rimeligere saker når maskinen ikke vil bli brukt til spill? Dette oppsettet koster 7661 kr. hos Komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, en bærbar er kanskje aktuelt, den jeg har hatt til nå har tatt kvelden. Greia er likevel at den bærbare PC'en står stille på arbeidspulten hjemme. Den blir ikke flyttet på, så jeg tenkte at en stasjonær PC ville være fornuftig å kjøpe.

Dersom jeg går ned litt på spesifikasjoner, kan dette være et ok oppsett? Det er basert på komplett.no sin Komplett Home Mini:

Prisen på dette oppsettet kommer på 5752 kroner.

Spørsmål 1: Hva er deres tanker om det valgte kabinettet?

Spørsmål 2: Jeg må ha en skjerm, er dette en ålreit en?: Philips 27" LED 273E3LHSB 1920x1080, 1ms, 2M:1, VGA/DVI/HDMI

Spørsmål 3: Hvis jeg burde gå for en bærbar PC, har dere noen å anbefale i prisklassen 5-7000 kr.?

På forhånd takk! :)

Endret av Ploma
Lenke til kommentar

Virker som et veldig bra oppsett det der ja! Men jeg ville nok også byttet ut skjermen, U2412M er kjent for å være bra. Ville kanskje byttet ut minnebrikkene med Vengeance Pro, slik at du får plass til store 3. parts prosessorkjølere. Har du mer penger til overs kan du gå for Hyper 212 Evo, men denne må ettermonteres, så kan være lurt å spørre Komplett om det bryter garantien.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Aerow (eller andre som kan svare): Du sier jeg kanskje burde bytte ut minnebrikkene med Vengeance Pro. Er den typen minnebrikker mindre enn de som jeg listet opp tidligere?

Eksempel:

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 (som listet)

VS

Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 8GB 2x4GB CL9 XMP 1,5V, Black

Er det størrelsen som er forskjellig?

Bør jeg kjøpe "3. parts prosessorkjøler", eller klarer jeg meg uten?

Beklager min uvitenhet :)

Lenke til kommentar

Ifølge kompatibilitetslisten til Noctua, passer Vengeance Pro akkurat, men ikke vanlig Vengeance. Men det kan være lurere å gå for Vengeance LP, slik at man er sikker på at alle prosessorkjølere passer.

Når det gjelder prosessorkjøler, så vil du få en stillere maskin med for eksempel Hyper 212 Evo, da Intel-kjøleren bråker en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...