nåvi Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Er det slik å forstå at alle S-ATA disker har 15-pins strømtilkopling? Jeg satt nemlig opp ett system for en kunde for ei ukes tid siden, dette inneholdt 2 Maxtor S-ATA 80GB harddisker. Men kan ikke huske at det var noe annerledes strømtilkopling enn det jeg alltid har brukt?! Er det jeg som roter noe sinnsykt eller er det ikke alle S-ATA disker som bruker 15-pins strømtilkopling? Skal ikke si 100% sikkert at det var Maxtor disker, men at det var S-ATA og 80GB er jeg sikker på. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Noen S-ATA disker har både 4-pins (molex) og S-ATA strømtilkobling, dette er gjort fordi vi er i en overgang fra P-ATA til S-ATA. Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Godt å høre...da har jeg ikke mista grepet riktig enda Men hvilke disker er det her snakk om? På komplett sier de ihvertfall at du MÅ kjøpe strømadapter til Maxtor og Seagate disker. Rimelig uetisk å skrive det hvis du ikke trenger det til alle diskene... Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Maxtor har begge tilkoblingene ja...bare så det er sagt ikke prøv og koble/bruke begge tilkoblingene samtidig,da dreper du disken. Seagate er vel den eneste som ikke leverer sata disker med vanlig molex connector,alle di andre har begge etter det jeg har observert.Foreløpig iallefall. Så det på komplett siden jeg også,og det er feil.Jeg har Maxtor sata disk og har begge tilkoblingsmulighetene på min disk iallefall. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Seagate leverer S-ATA-diskene sine med 15-pins-kontakt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå