Gå til innhold

seriøs hjelp med win ME!

Anbefalte innlegg

foreldrene mine har win ME på maskinen sin..

etter at det ble installert på nytt (recovery disks), kommer det en melding frem hvergang maskinen startes på nytt, "forbedredelse av deres system". dette verer i nærmere 30min. før maskinen endelig kommer inn på skrivebordet.

hva gjør jeg for å få vekk dritten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Advarsel:

Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt. Korte unødvendige innlegg og "telletråder", utelukkende ment for å øke sitt totale antall poster, er uønsket.
Lenke til kommentar
Så om jeg forstår deg riktig så vil dine foreldre gjerne beholde det mest problembefengte operativsystemet på jordens overflate samtidig som du skal fikse feilene?  :shrug:

det stemmer :grumpy:

Tal dem til fornuft

jeg skal gjøre et forsøk..

mr. ueland skrev:

Advarsel:  

Sitat:  

Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt. Korte unødvendige innlegg og "telletråder", utelukkende ment for å øke sitt totale antall poster, er uønsket.

beklager... jeg poster her utelukkende for å få hjelp eller å hjelpe andre, post count bryr jeg meg ikke om... du må gjerne sette post counten min til null hvis det gleder deg.

Lenke til kommentar

Så om jeg forstår deg riktig så vil dine foreldre gjerne beholde det mest problembefengte operativsystemet på jordens overflate samtidig som du skal fikse feilene? :shrug:

Tal dem til fornuft. Du har jo åpenbart iallefall litt kunnskap om data. Vil de leve med en problemfri maskin installer 98, 2000, XP eller Linux. :D (Personlig er jeg en stor fan av SuSE som jeg bruker selv)

Lenke til kommentar

Nja, jeg er delvis enig med chrisege, at det nesten ikke er forskjellen mellom ME og 98, bare feilene...

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha overtalt dem, for dem sier nesten det samme som "Jeg vil ha en operativsystem med masse feil", Jeg levde to ulikkelige måneder med Windows ME, for første og siste gang mitt liv jeg bruker det :D

Me er mere for de som liker å ha et os med masse feil da...

Overtal dem, det ville jeg ha gjort...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke være litt kynisk og si at skal de absolutt bruke ME får de fikse problemene sine selv? De kan jo spør hvem som helst uavhengige personer i it-verdenen som vi svare at ME er bås tvers igjennom. Vil de ikke ha dine råd så bør de heller ikke komme å klage.

Og hvilket chipsett er det du har som er så ukjent at XP ikke støtter det out of the box?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke være litt kynisk og si at skal de absolutt bruke ME får de fikse problemene sine selv? De kan jo spør hvem som helst uavhengige personer i it-verdenen som vi svare at ME er bås tvers igjennom. Vil de ikke ha dine råd så bør de heller ikke komme å klage.

Og hvilket chipsett er det du har som er så ukjent at XP ikke støtter det out of the box?

ENIG!!!!

Lenke til kommentar

Prøv å innstaler en gang til med recovery diskten og se om det kan være noe hjelp i det. Ellers gjelder forstt mitt råd om å få vekk søpla.

Denne maskinen jeg sitterpå nå, var orginalt levert med Windows ME, det ble fjernet under et halvt år etter at vi fikk maskinen, jeg la da inn Windows 98SE, og har etter det, nesten ikke hatt problemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...